Nepoata Cenusaresei

imagesCred ca nu ti-ai imaginat-o niciodata pe Cenusareasa bunicuta. Desi stiai de mic copil ca ea si printul au trait fericiti pana la adanci batraneti.

Dar dupa nunta lor de 3 zile si 3 nopti nu s-a mai „documentat” nimic.

Vine timpul sarbatorilor, al povestilor si a magiei, cand realitatea se impleteste cu visul, cand bucuria transforma dorintele in realitate.

Cand intr-o seara (ceva mai devreme), aflu ca Cenusareasa a existat cu adevarat. Se numeste Maria si e bunica mea.

Parintii mei nu mi-au povestit prea multe despre bunicii si strabunicii mei, dar am aflat ca inainte de colectivizare familia lor era foarte instarita.

Bunicul meu , desi traia la tara, nu ” daduse cu sapa ” in viata lui. Se plimba imbracat doar in alb, din cap pana in picioare, cu palarie si baston.

Era un barbat inteligent si foarte frumos (confirm, si nu spun asta doar pentru ca e bunicul meu:) ).

Cat despre bunica, era Cenusareasa in persoana si desi locuia in acelasi sat, era „la o lume distanta” de bunicul.

444Dintr-o familie mai saraca, traia cu tatal ei si cu mama vitrega care nu o iubea , o batea si ii dadea foarte multa treaba de facut.

Era cea mai mare dintre copii si a trebuit sa aiba grija de toti fratii. Parintii i-au interzis sa mearga la scoala pentru ca nu mai avea cine sa se ocupe de casa si de cresterea copiilor .Chiar cand au chemat-o obligatoriu la scoala, parintii i-au spus sa se prefaca surda , ca nu intelege nimic .
Imi povestea bunica tot ce a invatat la scoala in cele 3 zile cat a stat si ce rau i-a parut ca nu a putut ramane. A ramas cu regretul asta toata viata si nu a  incetat sa isi doreasca sa invete.

imagesIar cand era o petrecere in sat, un bal, o discoteca, ea nu avea voie sa se duca decat dupa ce termina treaba. Si atunci nu putea sta decat pana la apusul soarelui ( pentru ca trebuia sa se intoarca sa aiba grija de animale si tot ce mai era de facut in casa).

La un bal a stat ceva mai mult, nici nu si-a dat seama cand a trecut timpul si s-a trezit ca apusese de mult soarele. A plecat repede spre casa, dar mergea c485e969772f500e507865b4240000e1plangand pe drum (pentru ca stia ce bataie isi va lua).

imagesStrabunica mea a vazut-o si a intrebat-o de ce plange. Apoi a invitat-o la ea in casa, i-a pus sa manance si i-a propus sa ramana la ea peste noapte. Ii va spune parintilor ei ca nu a ajuns acasa pentru ca a oprit-o la ea sa o ajute prin gospodarie ( nu era ceva neobisnuit; stabunica avea mai multe fete care o ajutau prin casa si mai ramaneau peste noapte).

Bunica a ramas.

A doua zi, se trezeste si bunicul meu pe la 11 ( el a stat la bal cu baietii, a ramas mult dupa apusul soarelui). A iesit afara sa se spele si atunci a vazut-o pe bunica.

Povestea el apoi ca era atat de frumoasa si de sfioasa, incat l-a impresionat prin atitudinea ei.

Bunica este o femeie cu foarte mult bun simt, muncitoare si buna la suflet, exact ca fata din poveste.

Si nici nu avea curajul sa se uite la bunicul. Pentru ca era frumos, cu carte, dintr-o familie buna, bogat,la o lume distanta de ea – ca printul din poveste.

imgres

 

Bunicul si-a spus ca se va insura ca fata asta. Era cu totul diferita fata de femeile pe care le intalnise el.

 

Intre timp bunica a plecat acasa si bineinteles ca a mancat o bataie sora cu moartea. Incat mergea din nou pe drum plangand de ii sarea camasa de pe ea.

Strabunica mea, ca o zana buna, i-a spus ca de acum inainte sa vina sa locuiasca in casa cu ea.

fairy2

Nu mai trebuia sa se intoarca acolo.

Si din una in alta, Cenusareasa s-a casatorit cu printul, s-au iubit mult si au avut 3 copii frumosi ( o fata si doi baieti).

A avut cea mai buna soacra, o familie iubitoare si frumoasa.

anigif_enhanced-31083-1424897437-25

Bineinteles ca au fost si greutati, ca in viata, insa bunica i-a fost alaturi bunicului meu pana la sfarsit si l-a ingrijit la pat in ultimii 7 ani din viata lui.

Bunica traieste acum si are acelasi suflet sensibil si iubitor. Desi nu isi mai aminteste din viata ei, eu mereu imi voi aminti ca este Cenusareasa din povesti.

Multumesc mama ca mi-ai spus cat de frumoasa este familia mea

si ca vad cat de reale sunt

povestile preferate ale copilariei mele.

 

Lasă un răspuns

