Experienta SuperBlog Spring 2015

participSSB2015-200x200Am vrut neaparat sa ma inscriu intr-o competitie de bloguri.

Sa vad si eu cum este.

Mai ales, sa discut si despre altceva. De fapt, sa scriu.

Prima problema cu care m-am confruntat au fost cerintele probei.

Pe langa faptul ca nu era din domeniul meu (era vorba despre o masina de cusut), imi mai cerea sa imi descriu creatiile vestimentare facute de mine. In realitate sau in imaginatie.

brotherinnov-is-551Adica, nici macar sa imi exprim propria parere despre cusut si masina de cusut.

Puteam sigur, dar nu as fi luat punctele 🙂

Evident, am scris din perspectiva mea. Fara sa merg pe cerintele probei (Am luat 82 de puncte din 100).

A doua proba imi cerea acelasi lucru. Nu sa cos imaginar, ci sa le povestesc de ce as fi eu potrivita sa imi deschid o franciza bancara.

In primul rand, nu as fi potrivita. Daca ar fi sa lucrez cu francizele, le-as crea, nu le-as urma.

Ca sa nu mai spun ca nu ar fi din domeniul financiar bancar.

Imi place autenticitatea. Daca e sa spun ceva, sa fie pentru ca asa simt.

Asa am procedat. Articolul meu a fost foarte apreciat, am primit si feedback – de la ambii membrii din juriu.

Doar ca nu am primit si punctele, pentru ca nu am povestit exact pasii pe care i-as urma daca as deschide franciza 🙂

scrub-pentru-picioareA treia a proba a fost pe domeniul meu. Produse cosmetice 🙂 Acolo am primit maximum de puncte fara nici un efort. Plus postarea articolului pe pagina oficiala a sponsorului.

M-a incurajat rezultatul.

A urmat a 4-a proba. Una grea de tot. Pe langa faptul ca nu era din domeniul meu, iti cerea niste cunostinte si din cum am vazut, pretentiile erau mari. Chiar vroiau un super articol.

M-am chinuit 1 zi si jumatate. Sa ma documentez, sa gasesc ceva potrivit. Pana la urma am reusit, spre surprinderea si incantarea mea.

the_tourist-992x1261Doar ca nu am primit si punctele, nici acum nu stiu de ce. Oricum, nimeni nu a reusit sa obtina maximul de 100 de puncte. Cel mai mare scor a fost 94, luat de un blogger ce a fost ghid turistic international (proba era despre turism). Eu am primit 80.

Dezamagitor.

Au urmat alte probe. La fel, din domenii necunoscute, dar pe care am reusit sa le scot la capat.

Inca nu am primit notele pe ele, insa m-au abordat posibili clienti pentru firma respectiva . Vor sa achizitioneze serviciile dupa ce au aflat despre ele din articolul meu. Super.

Sa nu mai spun ca sunt posibilitati de colaborari si pentru firma prietenului meu. Lucru la care nu m-as fi gandit niciodata inainte sa scriu articolul.

Pana la urma, niciodata nu stii cum vor decurge lucrurile. Cateodata, „iepurele sare” de unde te astepti mai putin.

Asa ca e nevoie sa mergi in continuare.

Si totusi…azi e ultima zi de trimis articolul pentru proba 7.

Nu am nici o tragere de inima . Nu pentru ca nu mi-ar placea sponsorul (chiar imi place mult. M-ar incanta sa-i vizitez complexul turistic).

Numai ca iar sunt niste teme despre situatii specifice pe care trebuie sa mi le imaginez desi nu am cunostintele necesare. Si eventual sa le scriu ca si cum m-as pricepe. Sau as face intr-adevar lucrurile alea.

Alternativa ar fi sa imi imaginez ca ma marit sau ca am 2 copii.

Tot mai bine suna varianta de team-building.

Dar stii ce? Nu vreau sa imi imaginez cum ar decurge un team building la superbul complex turistic pentru ca nici nu stiu cum se face unul in primul rand. Si nici nu am la dispozitie ore intregi sa cercetez imprejurimile complexului, tehnici de teambuilding, apoi sa gasesc ceva minunat de spus.

Cred ca ma influenteaza si rezultatul de la proba aceea cu turismul.

Dar parca nu mai merita.

Colac peste pupaza, proba urmatoare iti cere sa construiesti (in scris) un obiect/gadget IT. Sa descriu componentele care stau la baza functionarii acestuia si cum m-ar ajuta pe mine sau pe ceilalti aceasta inventie. ( neaparat cu detalii tehnice)

Sunt interesante, nu zic. Dar parca nu merita timpul investit. Nu acum, cel putin.

Asa ca nu-mi ramane decat sa scot palaria in fata celorlalti bloggeri care raman in competitie, sa ii felicit pe cei care sunt printre primii.

Ii vor urmari detasat. E interesant sa vezi cum scriu mai multi oameni despre acelasi subiect. Pana acum nu am prea citit pentru ca nu am vrut sa ma influenteze povestile lor. Sa scriu ceva „de la mine”.

Sigur, voi urmari curioasa sa vad si ce note voi lua la restul de 2 articole pe care le-am scris deja.

Concluzia?

  • Mai este de invatat si cu scrisul asta. E bine sa vezi ce au mai facut si altii.
  • Daca e sa mai fac adventoriale, vor fi doar pentru produse care imi plac. In care cred si in  care imi exprim parerea sincera.
  • Daca e sa recomand pe cineva sau ceva, va fi pentru ca am cunoscut acea persoana sau am deplina incredere in serviciile ei.

M-am straduit pe cat posibil sa urmez aceste principii si in concurs. Am reusit in proportie destul de mare, sunt multumita de mine 🙂

Chiar daca nu am obtinut mult-ravnitele puncte 🙂 Totusi, nici foarte rau n-a fost.

In viitor mi-ar placea sa scriu despre alte produse si servicii, oameni pe care ii admir . Chiar daca le fac „reclama”, important este sa se afle despre ei.

In concluzie, imi iau „La Revedere” de la SuperBlog Spring 2015 si nu stiu daca ne vom revedea in viitor.

Daca e sa imi lansez o competitie de scris, as face-o eu pentru mine,cautand oameni, locuri, produse , servicii in care chiar cred si mi-ar placea sa le cunosti si tu.

Nu stiu daca sa ma aventurez in asa ceva, mi-am mai propus eu o data sa scriu in fiecare zi timp de 60 de zile si nu a functionat.

Poate sa imi ofer o flexibilitate mai mare. Sa nu ma fortez sa scriu 🙂

Care sunt lucrurile minunate care s-au intamplat in acest concurs si pentru care multumesc echipei SuperBlog? (si sponsorilor) :

  • Am mai iesit din carapacea mea.
  • Am facut un lucru nou, care mi-a placut.
  • Mi-am fortat limitele
  • Am studiat, am invatat ceva nou ( ador asta si sunt profund recunoscatoare)
  • M-am surprins despre ce pot sa scriu (si cum) – in mod placut 🙂
  • Am vazut ca pot scrie si altfel
  • Pretuiesc autenticitatea mai mult decat orice altceva
  • Premiile nu conteaza, important este mesajul tau.
  • Imi place sa creez propriile reguli, nu sa le urmez pe ale altora

4 gânduri despre „Experienta SuperBlog Spring 2015

  1. La proba cu turismul am fost dezamagita de nota. Asta vazand unele articole notate cu note mari. Calatoresc mult si am povestit cat se poate mai autentic si personal. Desigur, n-am clasificat la modul scolaresc, am preferat o oarecare finete care pare sa nu fi fost „citita de sponsor”. Ce sa zic, pacat ca te reatragi, acum cand mai sunt doar cateva probe. Eu sunt intr-o cursa infernala cu timpul, scriu pe ultima suta de metri ceea ce este foarte rar, de-a dreptul exceptional …

    • Si mie imi pare rau pe de o parte. Dar am ramas in urma cu alte lucruri si nu mai am timp de competitie. Mi-ar fi placut sincer, dar cand am vazut ca nu mai am nici un entuziasm sa postez pentru ultima proba, nu am vrut doar sa o scriu asa, de dragul de a merge mai departe. Iar sa ma inscriu mai tarziu primesc penalizari…A fost o experienta placuta pe de o parte. Voi invata sa fiu mai flexibila pe viitor. Acum am nevoie sa fiu strategica 🙂 Mult succes in continuare :*

Lasă un răspuns

