Brother Innov-is 55…? Magical Machine

O masina a viitorului… n-am crezut ca o voi vedea si pe asta.

brotherinnov-is-551Nu ma refer la masina din filmele SF, ci la masina de cusut computerizata (pentru acasa).

Cusutul nu e una din pasiunile mele, dar aceasta indeletnicire exista de mult in familia mea.

Tin minte de la bunica covoarele tesute la razboiul din lemn.

Dadeam si eu cu suveica, infasuram ate colorate si i le inmanam in casuta de chirpici de la tara.

 

la-razboiul-de-tesut-stanciu-frusina-81-aniTot bunica m-a invatat sa crosetez. Lantisoare si floricele, cu un croset micut cu maner rosu.

Eram mica, aveam cativa anisori. Si acum mai simt mirosul casei racoroase, unde vara ma indeletniceam cu bunica la tesut covoare.

Apoi mama a inceput sa coasa goblenuri. Tarancute, tigancuse, Carul cu boi, Vara, Toamna si toate anotimpurile, culorile, nuantele…

Ma minunam din cate culori este cerul. Sau porumbelul, ori fanul de pe camp.

Cea mai draga masina de cusut este Veronica, dupa numele mamei mele.

Dar nici Brother Innov-is 55  nu suna rau 🙂 Mai ales ca executa 135 de tipuri de cusaturi !

Daca ar fi avut mama masina asta…

Multe haine ne-a facut la vechea masina, chiar fara sa aiba la dispozitie un sistem cu 10 tipuri de butoniere, inclusiv alfabetul complet (55 de litere majuscule, cifre si semne de punctuatie), 35 de cusaturi utilitare, 45 de cusaturi ornamentale.

Imi amintesc si acum bluzele si fustitele impletite in „bob de orez”.

Cu fustita „lambada” am defilat eu pe holurile scolii in clasa I, langa un baiat si cu o multime de alti copii dupa noi.

Nu intelegeam ce se intampla, de ce invatatoarea m-a luat de mana si mi-a spus sa merg pe culoar, ca si „printul si printesa”.

Era probabil un fel de „regele si regina balului”, iar eu stiu ca totul venea de la fustita aceea „lambada”, alba, pufoasa,scurta si facuta de mama.

Mai tarziu, la orele de atelier din gimnaziu, invatam si eu sa cos. Floricele, butoniere, fete de masa si de perna.

Imi rasuna si acum in urechi vorbele profesoarei la cursul de normele si protectia muncii: ” Se intalneste prostul obicei de ruperea atei cu dintii…”

tanar si nelinistitDe pe atunci mai discutam ce se intampla cu Victor Newman si Nicky din Tanar si Nelinistit. Au trecut 16 ani si inca ii mai poti vedea la televizor.

Au divortat intre timp, apropo 🙂 Dar inca se iubesc intr-o telenovela fara sfarsit.

Ceea ce ma duce cu gandul la firul vietii, care tese toate experientele si visele noastre, oamenii si dezmagirile, iubirile si iertarile.

O tesatura neasemuit de frumoasa, perfecta in imperfectiunea ei.

Brisbane_Energy_Flow_by_wubaliciousCu alb si negru, colorat si fara culoare, cu vibratii pe care nu le vedem, uneori nu le simtim, dar care exista si se impletesc in viata noastra, aproape organic.

Noi suntem culoare si lumina, intuneric si vibratie. Cream cu orice gand si fapta, iubim cu orice mangaiere si distrugem cu orice urma de rautate, gelozie, invidie si frica.

Nu poti descrie in cuvinte ceea ce e de nedescris.
stock_by_luisbc-d65ggx3Dar poti sa te bucuri de frumusetea vietii. Si de culoarea zambetului, verdele inimii ce se impleteste in nuante de roz , de sunetul cuvintelor imprimate in minte, talpi si fire de amintiri.

De oamenii de langa tine care „se asorteaza” perfect cu zumzetul sufletului tau.

Iar cand esti singur, doar tu cu tine, intr-o adanca liniste sau intr-un zgomot infernal, firul vietii se impleteste in continuare. Intr-o splendida tesatura care esti tu.

Ce mi-ar placea sa creez eu cu o masina de cusut magica?

Amintiri.

Dragoste.

Prieteni.

Copii.

Ei ,da. Pana si eu stiu ca nu au nici o treaba copiii cu masina de cusut 🙂

Dar ma refer la copilul interior, inocent, inteligent, iubitor si sincer care vede ceea ce altii nu mai pot si spune ceea ce multi nu au curaj.


Emperor's new clothes„Imparatul n-are haine deloc”
– zise copilul din povestea „Hainele cele noi ale imparatului”.

A fost de ajuns ca sa se coasa o poveste minunata despre oameni si prostie, viclenie si spalare pe creier.

Poveste ce continua si in zilele noastre, intr-o telenovela fara sfarsit.

Sper ca masina de cusut cu salvare de cusaturi in memorie sa aiba si un buton pentru invatarea din greselile trecutului.

In cazul asta mi-as achizitiona cu siguranta Brother Innov-is 55 si as crea „minunatia vestimentara”

care sunt eu la cea mai inalta forma de exprimare.

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Acum bunica nu mai vede, nici nu mai tine minte.

Dar inima ei simte si are culoare.

Mama de multi ani a renuntat sa coasa goblenuri .

Dar totul a fost facut cu dragoste si a ramas imprimat in amintirea sufletului meu.

Cele mai frumoase haine sunt cu adevarat cele care ne imbraca sufletele.

Poate ca asta purta si imparatul, dar nimeni n-a vazut 🙂

 

P.S.: Multumesc Super-Blog si Magazin Electrocasnice pentru ocazia de a-mi aminti si a scrie despre copilarie si familie.

cusut2P.P.S. : Stii de ce imi aminteste sigla masinilor de cusut Brother?

De sora mea .Din pacate, m-am certat cu ea in seara asta. Dar pentru prima data i-am spus in cuvinte ca o iubesc. E adevarat ca printr-un sms, dar e un inceput :*

Dupa principiul „Cine n-are batrani sa-si cumpere”, la fel pot spune:

„Cine n-are frati, sa-si cumpere un Brother” :). De unde? De aici.

 

 

 

 

 

sursele fotografiilor:

marketonline.ro/electrocasnice/masini-de-cusut/brother/.

super-blog.eu/proba-1-devino-designer-vestimentar-si-materializeaza-ti-visele-impreuna-cu-brother/

traditieialomita.ro/programe-cultural-artistice/locale/arta-populara-si-traditie-folclorica/editia-2013-jilavele/

pinterest.com/lindabrazzell3/young-and-the-restless/

wubalicious.deviantart.com/art/Brisbane-Energy-Flow-106832628

thedisgruntleddemocrat.blogspot.ro/2014/03/the-evolution-of-emperors-new-clothes.html

beforeitsnews.com/watercooler-topics/2013/06/the-flow-of-ki-life-energy-understanding-qigong-and-qi-2433206.html

 

 Acest articol a fost scris pentru concursul Spring Super Blog 2015

2 gânduri despre „Brother Innov-is 55…? Magical Machine

Lasă un răspuns

