6 Trucuri Simple pentru a-ti Mentine Silueta de Sarbatori (fara sa te abtii de la mancare) – Ziua 50 Writing Challenge

Sunt foarte fericita ca dupa sarbatorile de iarna mi-am mentinut greutatea. Si toata familia, de altfel.

Este primul Craciun si Revelion cand ma pot bucura de astfel de rezultate.

Cum am reusit?

1. Mi-am propus sa mananc oricat vreau,dar sa am grija sa fac sportul zilnic.

masa-de-craciun-1Am indeplinit doar prima parte .

Am mancat tot ce am poftit.

Inclusiv tochitura, sarmalute, mamaliguta cu branza si smantana ( fel de mancare recomandat pentru curele de ingrasare),slanina,carnati, varza calita etc.

Cat am vrut, indiferent de ora.

Sport nu am reusit prea mult. De cele mai multe ori nu erau conditii, apoi mi-a fost din ce in ce mai lene.

Si totusi, cum mi-am mentinut greutatea? Am aplicat trucul nr. 2 :

2. Dulciuri in cantitate „limitata”.

IMG_1238Asta nu inseamna ca m-am abtinut de la mancat, ci ca am avut a dispozitie o cantitate mai mica de dulciuri.

I-am spus mamei mele sa nu mai faca placinta cu branza, nici alba ca zapada ori saratele.

Din acestea rontaiam anii trecuti intr-o veselie.

Si era un factor important in cresterea in greutate. Atat in ceea ce priveste aportul caloric efectiv, cat si din cauza cresterii capacitatii stomacului.

Cu cat mananci mai mult, cu atat ai tendinta sa mananci si mai mult.

Cu atat te simti mai rau si atunci mai mananci ceva dulce.

Iar cand se termina sarbatorile, te chinui pana la Paste sa le dai jos (sau pana la Craciunul viitor).

3. Imparte cu ceilalti

children-sharing-sweetsAm avut la dispozitie o cantitate mai mica de dulciuri, insa am si impartit-o cu altii.

De exemplu, mama a facut niste langosi cu branza de tara (prajite in ulei), insa era putina branza si nu a putut face prea multe.

In plus, a venit si finutul in vizita si i-au placut atat de mult incat i-am dat la pachet pentru finuta.

George a cumparat mai putine dulciuri ( pe care a trebuit sa le impartim). Asa ca iti convine sau nu, te multumesti cu mai putin 🙂

4. Cumpara Pomelo

articole_4748Anul acesta am mancat mult pomelo. Imi place foarte mult, dar aproape uitasem de el.

Mi-am amintit datorita mamei care avea o pofta nebuna de pomelo.

A fost singurul fruct pe care l-a mancat.

Am vrut sa vedem ce vitamine contine, probabil ca e un motiv pentru care organismul ii cerea alimentul respectiv.

Asa am aflat ca este recomandat sa mananci pomelo in noaptea dintre ani pentru ca „alunga raul”.

Pomelo :

  • Are putine calorii ( 45  calorii la 100 grame)
  • Detoxifiaza
  • Creste rezervele energetice ale organismului;
  • Combate eficient oboseala si astenia;
  • Accelereaza arderile, fiind util in curele de slabire;

Tot ce pot sa spun este ca am cumparat si am mancat vreo 9 pomelo (in cateva zile, mai multe persoane).

A fost absolut delicios, am avut ce rontai si nici nu am simtit ca am stat departe de prea multe dulciuri sau mancare).

5. Joaca-te cu membrii familiei.

imagesNoi am facut campionate de remi ( pe care le-am castigat detasat – dar inca se mai joaca, asa ca ma voi lauda mai tarziu).
Ne trezeam, ne faceam ” Sucul Zilei”: – aaaa…. asta e al 6-lea truc!
Apoi incingeam niste partide de remi.
Numai bine se facea pranzul, mancam (nelimitat si traditional 🙂 ).
Apoi pauza, chiar dormeam.
Din nou remi, masa, remi. (pomelo cand aveam chef).
In felul acesta:
am petrecut timp in familie,
am evitat sa mancam intre mese,
ne-am mentinut mintea activa
si cel mai important, nici nu am simtit cum a trecut timpul.
Recomand!

6. „Sucul Zilei”

licopenAm carat storcatorul de fructe dupa noi (chiar si la bunici). tocmai sa beneficiem de proprietatile minunate ale sucului de legume si fructe.
M-am bucurat ca asa si-au amintit parintii mei cat de bine e cu suc natural.
Am pus morcovi, telina, sfecla, pastarnac si mere. Delicios.
Am baut cam 2 pahare dimineata.
Nu ne-a mai trebuit nimic pana la pranz. Nici mancare, nici dulce.
Apropo, daca iti pare rau dupa pulpa de fructe si legume pe care trebuie sa o arunci, afla ca nici gastele, nici curcile nu vor sa o manance.
De gaini si pichire nici nu mai vorbesc.
Asa ne-a disparut vina ca aruncam mari cantitati de fibre.
Pana la urma, am baut ce a fost mai bun 🙂
In concluzie, nu te simti niciodata vinovata de cat , cum sau ce mananci.
Eu de exemplu, nici nu mi-am propus sa ma abtin.
Si vreau sa spun ca Geta a facut o paine de casa atat de buna , cu faina integrala macinata la moara, in tava unsa si incinsa pe plita,incat efectiv am mancat pana nu am mai putut.
Mi s-a parut ca in cateva zile am mancat mai multa paine decat in tot anul.
Si ce buna a fost (am adus si pentru Bucuresti).
Ai la indemana mai multe fructe si mai las-o pe mama sa se odihneasca.
Petrece mai mult timp cu membrii familiei.
Imparte ceea ce ai.
Si, sa nu uit : Danseaza de Revelion !
Un an minunat, plic cu multe bucurii, decizii inspirate si incredere.
Cu drag,
Irina.
P.P.S: Vezi mai multe retete pentru „Sucul Zilei” aici:http://irinagateste.wordpress.com/category/sucul-zilei/

Lasă un răspuns

