Lectie de la pisici (Ziua 44 Writing Challenge)

„Da-le oamenilor ceea ce vor !” Asta tot aud.

” Nu este vorba despre ce vrei tu, ci despre ce vor ceilalti.”

Unora le este mai usor sa faca asta decat altora.

Sa gaseasca acel echilibru intre a da si a primi, fara a darui doar pentru a primi si sa primeasca totusi ceva.

Ai inteles ceva din asta?

Daca nu a fost clar e din cauza ca inca mai lucrez la acest capitol. La echilibrul de a face ceea ce cred ca este bine tinand cont mai mult de ce cred altii ca este bine.

Pana atunci, sa ne departam atentia de la oameni si sa ne uitam la animale.

cute-kittens87Un vecin are niste pui de pisica adorabili.Patru.

Sunt asa de speriosi, ca si mama lor. Nu ma lasau deloc sa ii ating.

Dar eu vroiam sa ii mangai si sa ii tin in brate.

Asa ca am stat pe langa ei sa ma cunoasca mai bine.

Nu am facut miscari bruste si i-am studiat.


imagesVor sa zburde, sa alerge dupa fluturi si sa se joace de-a v-ati ascunselea.

Dupa cateva zile, vazandu-i cum se joaca, mi-am dat seama ca ei cand ies afara nu au chef de lenevit si de stat pe langa cineva sa ii mangaie.

Asa ca am luat o planta si am inceput sa ma joc cu ei.

In sfarsit, le-am atras atentia.

4201-61753

Acum toti alergau dupa planta aia asa cum vedeai pe youtube ca alearga pisicile dupa lumina de la lanterna.

Se aruncau unul peste altul, care mai de care sa prinda planta „zburatoare”. Se tolaneau pe langa mine si ma lasau sa ii mangai, chiar sa ii tin pentru scurt timp in brate.

kitten19In seara asta , un pisic „imi facea semne” sa ma mai joc cu el. Se tot freca pe langa mana mea, comportament neobisnuit pentru ca de regula fugea de manca pamantul. Nici acum nu vine decat ademenit de ceva miscator si jucaus.

Ei sunt mici, niste copii.

Nu m-am gandit ca trucul cu nuiaua jucausa va functiona si pentru cea mai sictirita pisica din bloc care nu lasa pe nimeni sa puna mana pe ea, indiferent de cat de bine ii cunoaste.

Dar vazand-o cum se joaca cu un biet greiere, mi-am dat seama ca si ea fuge dupa bat la fel de mult cat si cei mici (bine, nu chiar la fel de mult).

Oricum,ma bucur ca pot interactiona cu ea si cine stie, poate odata ma va lasa sa o mangai fara sa ridice gheara la mine.

Poate asa e si la oameni.

Sa stai pe langa ei, astfel incat sa inceapa sa te cunoasca.

Sa nu faci „miscari bruste”, sa nu ii sperii cu tot felul de idei care li se pot parea iesite din comun.

Sa ii observi si sa identifici cum sa ii abordezi.

Sa le dai ce crezi tu ca au nevoie bazandu-te pe ce ai vazut.

Si sa vezi daca functioneaza.

Unii sunt experti in a face asta, au un talent inascut.

Dar poate ca nu le pot oferi aceleasi solutii creative precum un altul cu o perspectiva atat de diferita incat se simte ca un extraterestru care incearca sa comunice cu civilizatia umana.

Toti avem talente ascunse care ies la suprafata abia cand ne izbim de dificultati in viata de zi cu zi.

E ca si cum am avea acea camera a comorilor, doar ca e nevoie sa gasim mai intai cheia.

E momentul sa o cautam pentru ca ,

asemeni eroului din poveste,

doar facand calatoria initiatica putem gasi solutia,

deci suntem pregatiti sa folosim

comoara pe care am avut-o dintotdeauna.

Cu drag,

Irina.

P.S.: Vezi aici niste pisicute simpatice :

 

2 gânduri despre „Lectie de la pisici (Ziua 44 Writing Challenge)

  1. Ai grija cu pisica! Eu stiu o superba siameza care sta sa o mangai dar iti trage o gheara exact cand nu te astepti. Parca ar spune: ” ajunge, m-ai plictisit!”.

Lasă un răspuns

