Dupa Pepeni (ziua 37 Writing Challenge)

Cand esti acasa si vrei pepene, te duci in piata sau la supermarket si iti cumperi.

Mie personal nu prea imi place pentru ca de obicei il iau pe cel mai mare si este greu de carat.

20130808_155708Cand tata mi-a spus azi sa mergem dupa pepeni, am marait putin si am spus hai… doar nu ii voi cara eu.

Mergeam cu masina pana la cineva din satele apropiate.

Drumul pana la pepeni s-a transformat intr-o super-excursie.

Padureni este foarte aproape de granita.

Tata ne-a arata orasele din Republica Moldova, ne-a povestit amintiri din copilaria si tineretile lui.pepeni

Tata spune ca la Leova era moara de grau si acolo se duceau romanii cu recoltele. Pe atunci, Leova facea parte din judetul Falciu.
Trecem pe langa minunatii de peisaje, salbatice, fara tipenie de om sau de locuinte. Am vazut mai multe pupeze, uliu, soricar si chiar un popandau care s-a ascuns repede intr-o gaura din pamant.

Ajungem si la pepeni.Tata ia cu el berea, cei de acolo trag repede o masa si se incinge pe loc o partida de table.

Apoi incepe discutia.

Nea’ Ion pune tot felul de intrebari capcana, gen ” Cate degete ai la maini”,

apoi intreaba „10 maini cate dege au?”

Ii lasam sa joace table, noi mergem cu un baiat dupa pepeni.

ppp

Ce frumos era acolo. Cati oameni munceau la meri, la pepeni, cu tractorul, cu grebla etc.

Ca sa aflu ca nea’ Ion are afacere de miliarde, a castigat premii internationale cu nu stiu ce specii de oi…

Ne intoarcem, nea’ Ion ma intreaba daca pixul asta poate scrie rosu (era un pix negru).

Te-ai prins? Trebuia sa scrii cu pixul negru cuvantul rosu.

Am scris „rosu” cu mana stanga pentru ca dupa indiciul din partea lui George nu m-a lasat sa tin pixul in dreapta. Eu sunt ambidextra.

Iar apoi nea’ Ion a scris ceva dedesub, pe foaie.

rrrI-a dat-o tatei si am plecat.

Am trecut pe langa una din fermele lui nea’ Ion, ca sa ajungem sa luam niste porumb si grau.

Ajungem la niste mega-depozite unde tronau tone de grau si porumb.

Foia aceea era bonul cu care tata s-a dus sa ridice sacii.

rer

Plecam spre casa si vedem o multime de alte animalute: oi, capre, cai, vaci…

rrt

Apoi dealuri, dealuri, dealuri… 

20130808_170433

Cand am ajuns in dreptul unui lan bogat de floarea soarelui, tata ne-a intrebat daca vrem seminte. Noi la inceput nu, apoi de ce nu…?

rrtty

Nu trece mult si dam peste un camp cu flori nemuritoare.

Tata, entuziasmat, vrea sa ii culeaga un buchet de flori mamei.

Mai ales ca se potrivesc atat de bine cu salonul pe care tocmai l-a renovat.

O idee excelenta!rerrt


Ne continuam fericiti drumul spre casa. Tata e foarte bucuros ca ne place atat de mult.

20130808_170422Apropo, aproape toti oamenii cu care ne-am intalnit au intrebat daca suntem straini.

Cine altcineva sa se mai bucure atat din lucruri obisnuite pentru ei si sa faca tot timpul poze…?

Tata ne arata o casa mica, doar cu cateva vaci pe langa ea. Acolo creste cutarescu vitei. Este miliardari, cu bani lichizi in banca.

Ma uit…poftim? Nu are cheltuieli mari, tine angajat un om cu salariu minim, iar vacile pasc si fac vitei, pe care ii vinde.

„Unde locuieste?”, intreb eu, curioasa in ce oras sta miliardarul.

” Mai incolo, la casele acelea.”

Poftim? „Si ce face cu banii?”

„Se duce la mare, si-a cumparat o combina de 30.000 de euro…etc.”

Cine spune ca trebuie sa locuiesti intr-un oras mare, in lux exorbitant sau sa ai dinti in gura daca esti bogat?

Tata opreste deodata masina si striga dupa cineva care trecea pe drum.

Il saluta si ii da telefonul. A intrebat varul lui de el, vroia sa ii transmita ceva.20130808_173749Poti fi fericit si daca ai miliarde in banca,

si daca te opreste o masina si ti-l da pe varul tau la telefon,

si daca te duci intr-o amiaza dupa pepeni.

Cu drag,

Irina.

Lasă un răspuns

