17. Sa am mult timp liber

timeChiar am mult timp liber, si anul trecut am avut.

Pentru unii sa aiba timp liber e un chin. Pentru altii este o “fata morgana”.

Cert este ca unii oameni nu se simt bine daca nu muncesc, daca nu au o activitate de orice fel.

Eu sunt genul care munceste intens o perioada, dar care are obligatoriu nevoie de pauza.

Daca altii considera ca este “ distractiv” ca in timpul liber  sa gateasca sau sa faca curatenie, cumparaturi, sa monteze mobila sau sa redecoreze, pentru mine  asta este peste masura de obositor.

Daca altii se tem ca nu vor avea suficient de lucru, eu ma ingrozesc la gandul ca pot deveni sclav in propria afacere .

Pentru mine , timp liber inseamna chiar timp in care sa ma odihnesc, sa nu trebuiasca sa fac nimic. Sa stau, sa desenez, sa colorez, sa ma uit la televizor, sa ma joc, sa nu ma preseze nimic.

Da…

O provocare este sa ma bucur de acest timp liber cand din toate partile sunt presata sa fac cutare lucru, sa fiu in cutare loc sau sa ma intalnesc cu anumite personae.

Deasemenea este o provocare sa ma bucur de acest timp liber cand mi se pare ca lucrurile stau pe loc, ca ar trebui sa fac ceva si nu se intampla nimic. Cand pur si simplu e nevoie sa astept desi din toate partile ni se spune sa actionam.

Sa am incredere ca fac ce este bine, chiar daca nu fac nimic.

3 gânduri despre „17. Sa am mult timp liber

  1. Problema cu timpul liber cred ca e una din acele probleme discutate si ultra discutate. Toti din jurul nostru se plang ca nu au timp liber si asa eram si eu. Ma plangeam .. pana am observat ca de fapt, asa cum spui tu aici, aveam timp de fapt, doar ca faceam alte lucruri fara sa acord importanta de fapt timpului liber- acela de relaxare, acela doar pt mine. Stii care a fost solutia mea? http://www.tudor.com.ro/Etichete-autoadezive–cID27.html Da! Adica niste amarate de etichete autocolante. Mi-am rezervat un loc pe peretele din dormitor unde mi-am lipit tot felul de lucruri si mesaje care sa ma faca sa pun pe primul loc, macar cateodata, persoana mea si timpul acela liber de care spui tu. Timpul acela in care nu faci nimic e valoros si nu e timp pierdut! Testat pe propria persoana! 🙂

    • Felicitari Mariana! O idee buna cu post-it-urile, multumim. Stii ce am mai observat eu intre timp?
      Atunci cand ne plangem de lipsa timpului liber ne cream niste comportamente, niste ” defecte” sau lucruri nocive in viata noastra. Scopul lor? Sa „ne ajute” ca lucrurile sa fie asa cum zicem noi. Adica sfarsim prin a nu avea timp liber exact in acele domenii de care ne plangem : sa ne odihim, sa avem un hobby, sa petrecem mai mult timp cu familia, sa studiem, sa calatorim etc. etc. Solutia?
      In primul rand, o schimbare de atitudine. Ce ar fi sa incepem cu: ” Am timp pentru toate lucrurile pe care mi le doresc si imi fac bine.” ?

Lasă un răspuns

