Banii circula, daca ii lasi.

Stii cum e cand vrei sa iti iei ceva si nu iti permiti?

Adica ai banii in portofel, dar tu iti spui ca e prea scump cutare lucru pe care il vezi si ti-l doresti.

In seara asta mi-am amintit ca ” Saracii saracesc si bogatii se imbogatesc.”

In general, imi trebuiesc si mie banuti, asa cum toata lumea are nevoie de ei pentru anumite proiecte.

Dupa ce am facut niste cumparaturi, mi-am dat seama ca poate am cheltuit prea mult si imi raman putini bani pentru proiectele mele. Desi mi-as mai fi dorit ceva si aveam bani in portofel, iar in mod normal mi-as fi cumparat, de data asta mi se parea scump.

Toate mi se pareau scumpe, ca nu merita, de ce sa platesc o suprataxa pentru asta doar pentru ca e din nu stiu ce mall etc. Unele lucruri mi se pareau ca nu mi le-as permite niciodata sau nu ar merita vreodata sa platesc pentru ele.

Si nu ma simteam bine, din contra. E acel sentiment aiurea cand parca esti ultimul parlit din oras care nu are nici destui bani in buzunar sa ajunga acasa. Am exagerat un pic, dar oricum , nu e un sentiment foarte placut.

Dupa ce am renuntat sa imi fac cateva placeri si dupa ce am platit „prea mult” pentru niste lucruri pe care trebuia sa le mai cumpar, m-am indreptat spre taxi sa plec spre casa.

Stiam ca sunt taxiuri cu suprataxa si am vrut sa fiu atenta sa nu iau unul din acelea. Dar era intuneric si m-am apropiat asa de mult sa vad tariful, incat am decis sa ma urc in taxi, chiar daca avea 3.5 lei /km.

Nu aveam de facut o distanta mare, iar daca la venire m-a costat 8 lei, am calculat ca la intoarcere ma va costa maxim de 3 ori mai mult.

Si ma gandeam deja cum bogatii se imbogatesc si saracii saracesc. Deja regretam ca mi s-au parut prea scumpe lucrurile pe care mi le doream. Pentru ca oricum atunci cand ai o mentalitate de ” insuficient”, „prea scump” etc. pierzi de fapt cel mai mult.

Ajung acasa si in loc de maxim 30 de lei, taximetristul mi-a cerut 56 de lei. I-am intins 60 si am primit inapoi un multumesc, nu restul.

Crezi ca mi-a parut rau ca am dat de 6 ori mai mult pe taxi, in conditii de calatorie chiar mai proaste si am fost trasa in piept pe deasupra?

IN NICI UN CAZ!

M-am bucurat de experienta asta, sa am grija ca niciodata sa nu mai fac asa. Nu sa nu mai iau un taxi cu suprataxa, ci sa nu ma mai simt ca si cum nu as avea suficient.

Majoritatea se uita pe ce se duc banii, dar putini realizeaza ca banii vin si pleaca. Iar cand strangi robinetul si ti se pare „prea scump”, ca nu ai suficient, de fapt strangi si conducta prin care curg banii.

Iti afecteaza foarte mult modalitatea prin care castigi bani. Oamenilor carora le este frica sa cheltuiasca le este frica sa si castige. Cand lucrurile de calitate nu merita banii tai, „banii mari” te vor ocoli.

Pana la urma, ce sa faci cu ei ? Iti sunt suficienti niste „bani mici” pentru ” o viata mica”, cu ” nevoi mici”, „placeri mici”, „oportunitati mici”, ….

Asta nu e viata, fratilor .

Banii vin daca ii lasi sa vina, daca ii lasi sa circule, daca iti permiti orice iti doresti. Iar aceasta din urma tine de atitudine, nu de cati bani ai in portofel.

Eu aleg VIATA . Libera, frumoasa, bogata, placuta, abundenta.

Banii nu aduc fericirea, ci tu aduci fericirea.

Un om bogat nu isi gaseste neaparat si linistea.

Dar tu ti-o poti gasi, daca vrei.

Cel mai mult imi place cand simt ca imi permit orice vreau, ca nimic nu e scump iar eu am alte lucruri de facut cu viata mea decat sa ma gandesc ca nu am suficient de multi bani.

Din contra, chiar pot cumpara timp, fericire , sanatate, ani din viata etc.

Nu vreau sa platesc cu timpul si fericirea mea o viata mica intr-o lume mica.

Asta mi-am amintit acum seara.

Imi multumesc:).

Cu drag,

Irina

Lasă un răspuns

