In 2012 sunt SMART, dar cu inima:)

Sa-ti mai spun ce diferente sunt intre lista de dorinte din 2012 si cea din 2011.

In 2011 imi faceam obiective SMART(poti citi postul in care vorbesc detaliat despre asta aici). Foarte importante, poate voi simti nevoia sa le folosesc pe parcurs. Numai ca nu tin atat de mult la obiectivele SMART acum, in aceasta perioada a evolutiei mele si deasemenea in acest punct de inceput, cand trasez directia.

Sa ma exprim mai clar. Lista cu dorinte pentru tot anul sunt exact asta:vise, lucruri pe care mi le doresc. Si cum aspir sa fac ce-mi place, privesc dorintele ca directii pe care le-as putea urma, potentiale pe care le-as putea indeplini.

Daca ar fi sa aleg intre :

  • a face ceva „ce trebuie”, care imi ofera siguranta dar care nu imi aduce mare satisfactie
  • sau sa-mi urmez inima si sa ma indrept spre activitatile pe care le-am scris in lista de dorinte

Ghici ce as alege!??!

Numai ca sunt flexibila, nu imi limitez dorintele. In 2011 mi le-am transformat imediat in obiective SMART.

Erau:

  • Specific (Specifice)
  • Measurable (Masurabile)
  • Achievable ( Realizabile )
  • Realistic (Realiste)
  • Time-related ( bine definite in ceea ce priveste timpul)

Ce se intampla era ca „le puneam intr-o casuta mica”. Specifica si valoroasa, dar mica. Asta este un lucru ok pe parcurs, dar acum simt ca ma limitez daca folosesc aceste obiective.Spun „acum” pentru ca sunt intr-o etapa de evolutie personala cand asa simt. Poate peste cateva luni imi schimb cu totul parerea si repun pe podium obiectivele SMART, le schimb cu totul sau le gasesc o alta intrebuintare. Nu se stie. Dar este foarte interesanta dinamica:). Ia-o asa cum este: o etapa; posibil sa fie una necesara nu doar pentru mine:).

Daca acum la inceput, in stadiul de viziune incep sa spun : „Pana pe 30 aprilie 2011 scriu cartea „20 de plante magice”, de minim 80 de pagini”, ma limitez. Cine stie daca este cel mai bine, daca imi serveste scopului cel mai inalt ca eu in aprilie sa scriu o carte.Si mai ales cartea „20 de plante magice” si tocmai de minim 80 de pagini.

Daca ma inchid singura, imi limitez inca de la inceput potentialul? Sigur, poate nu reusesc oricum sa imi indeplinesc TOATE dorintele si este mai realist sa ma focusez pe cateva si sa le duc la bun sfarsit. Asa ar spune majoritatea. Dar eu nu sunt de acord. Pana la urma, de ce sa nu mi se poate indeplini toate dorintele? In al doilea rand, poate nici nu imi serveste sa mi se indeplineasca toate. Poate tocmai deschiderea mea , abilitatea de a fi flexibila si de a primi in viata mea orice potential imi permite sa vad noi oportunitati, mult mai mari decat pot visa acum. Sau sa imi indeplinesc dorintele pe cai pe care nu le pot gandi acum.

Dorintele sunt vise din inima scrise pe hartie.Spuse in cuvinte. Insa cele mai inalte dorinte nu se pot scrie, nici vorbi,nici chiar gandi.Se simt. Dar nu le poti verbaliza in nici un fel. Cuvintele sunt umbre ale dorintelor.

Cand te focusezi pe cuvinte,fraze, dorinte scrise pe care apoi le trunchiezi in obiective specifice, masurabile,REALIZABILE etc. … esti sigur ca te indrepti spre ce iti doresti cu adevarat? Maine inima ta ar putea sa iti transmita ca ar fi mai potrivit sa iesi din casa si sa te intalnesti cu o anumita persoana (cine stie ce oportunitati apar).Dar tu nu, tu astazi ti-ai scris ca stai la birou si scrii minim 5 pagini din cartea”20 de plante magice” pe care trebuie sa o termini pana pe 30 aprilie.

De cele mai multe ori daca iti urmezi inima si nu obiectivele ai mai mari sanse sa atingi cele mai mari potentiale ale tale.

Si apoi, cine spune ca ceva este nerealizabil? Nu te uita la ce a fost pana acum, la ce se face in mod obisnuit sau la ce te sfatuiesc toti ceilalti care se tem pentru bunastarea ta,care nu cred in tine la fel de mult cum crezi tu si te sfatuiesc sa te limitezi putin, ca asa au facut toti ceilalti. Asculta-le parerea, ia in considerare ce spun, dar nu gandi prea mult. Fa cum iti spune inima:)

P.S.: a nu se intelege gresit, eu imi fac si acum niste calcule, ma gandesc cam cat ar dura daca as incepe cu un anumit obiectiv, etc. Numai ca acum sunt deschisa si imi caut directia. Dupa ce o gasesc ma indrept pe acea cale, poate (poate,nu stiu) imi fac niste obiective SMART, insa in continuare raman flexibila. Daca inima imi spune sa ma duc la o plimbare prin ploaie, las cat colo „20 de plante magice” si sunt pregatita sa schimb directia cu totul daca este cazul:)

4 gânduri despre „In 2012 sunt SMART, dar cu inima:)

  1. asa e…

    R- ul din SMART vine, de fapt de la RELEVANT, mai mult de cat de la REALIST
    daca un obiectiv nu e cu adevarat relevant pentru tine si nu iti dai seama de la inceput de asta, pierzi ceva timp si energie in indeplinirea a ceva ce ,,trebuie” si care, de fapt nu e cu adevarat ceea ce iti doreai…

    si mai e ceva: SMARTER🙂
    inca doua criterii…🙂

Lasă un răspuns

