In 2012, lasa-te purtat de val:)

Buna:)

Ti-am promis ca iti voi spune care sunt diferentele dintre lista de anul trecut si cea din 2012.

In primul rand, sa precizam ca amandoua sunt vise, spuse din inima, fara sa gandesc prea mult(asta e de bine:).

Totusi, in 2011 eram stresata , de fapt presata sa le indeplinesc. Imediat cum am scris lista, am inceput sa le iau pe fiecare in parte si sa le „disec” ; sa intocmesc planuri amanuntite, pana inclusiv la ce voi face pe parcursul unei zile.

Lucruri bune si pasi necesari, insa de data asta nu mai sunt atat de presata sa le indeplinesc.Nu imi mai fac obiective stricte. Sunt directii pe care le trasez, sunt spuse din inima pentru ca asta este cel mai important, insa raman flexibila in acelasi timp. Se pot schimba  oricand. Merg dupa principiul ca daca nu a fost sa se intample, inseamna ca poate nu a fost potrivit pentru mine la momentul respectiv. Raman deschisa catre noi oportunitati pentru ca asa pot realiza lucruri pe care acum poate nici nu mi le imaginez:). Sau drumul meu catre ce mi-am propus poate sa fie total diferit fata de cum il pot eu prezice in momentul de fata.

Ma las foarte mult bazata pe intuitie, insa simt nevoia sa si procesez informatia. Vreau sa fac multe lucruri asa ca am nevoie de o directie clara, chiar daca se bazeaza pe intuitie. Cred ca daca in momentul de fata explorez putin posibilitatile imi voi putea folosi intuitia mai bine.

Aseara am stat impreuna cu George sa discutam putin despre cum vom aborda afacerile in anul acesta.Totul corelat cu pasiunile noastre, bineinteles. Am stat noi cu pixurile in mana si foi de hartie in fata, ne-am mai si ciondanit pentru ca intr-adevar avem moduri foarte diferite de a privi o afacere. Ambele bune, dar diferite.

La ce vreau sa ajung este ca las solutiile sa vina la mine.Am vrut sa iau din biblioteca o carte cu coperti tari pentru a putea pune foile de hartie pentru plan.Puteam sa aleg pe oricare si totusi m-am chinuit sa scot una care avea deaspura niste ziare pe care trebuia sa am grija sa nu le dau jos.In plus, mai era blocata si de o pusculita si trebuia sa am simultan grija sa nu cada nici pusculita. In fine.

A doua zi dimineata m-am trezit cu gandul sa citesc cartea aceea. O mai citisem si acum un an si jumatate si stiam ca este vorba despre strategii si manageri inovatori : „10 Rules for Strategic innovators”– Vijay Govindarajan,Chris Trimble. Aici vad ca scrie si „Harvard Business School Press” – o carte excelenta.

E interesanta si povestea cumpararii ei. Eram in Diverta acum vreo 2 ani (2010, dupa lista de dorinte din 2010 🙂 si cautam carti pentru a ma ajuta sa gandesc o afacere. Rasfoiam cartea asta si mi s-a parut interesanta. Nu ma gandeam neaparat sa o cumpar, pentru ca vroiam mai mult sa vad cam ce carti sunt si oricum nu vroiam sa investesc o suma prea mare atunci. M-am uitat pe spate si nu mi-a venit sa cred: costa 10 lei. Am crezut ca e o eroare.M-am dus la casa sa ii verifice pretul.Lasand la o parte „Harvard Press”, cartile in engleza sunt de obicei mai scumpe. Pretul era corect, nu mi-a venit sa cred. Am cumparat-o imediat.

M-am uitat de curiozitate la etichete(iti poti imagina ca erau mai multe lipite una peste alta:))))). Prima eticheta era cu 125.00 lei. Probabil s-au gandit ca nu se vinde din cauza ca era prea ieftina, pentru ca a doua era de 152.00. Ca sa culmineza cu cea din urma eticheta:10.00 lei /buc. Pret de maculatura. Si chiar este o carte foarte , dar foarte buna. Stai linistit, ca am luat teapa cu o alta carte in aceeasi seara , tot de la Diverta : „Raportul Hite – noul studiu Hite despre sexualitatea feminina”. O carte groasa pe care am dat  79.90 lei in care se vorbea despre noul studiu din 1976.:):)))))) Da, interesanta si perspectiva din vremea aceea, pentru cine a avut rabdare sa citeasca:))) Amuzant oricum.

Revenind, m-am trezit dimineata cu gandul sa citesc carte aceea („10 Rules for Strategic innovators”:)), dar stii cum e dimineata…pana te trezesti de-a binelea nu-ti mai vine sa citesti nimic. Eram si destul de ametita ca am adormit tarziu uitandu-ma la o operatiune de relocare a elefantilor ( foarte interesant:))Totusi am vazut ca este langa pat si am luat-o. M-am uitat peste Cuprins si cand am vazut titluri de genul : „Why Organizations, Like Elephants,Never Forget”, „Taming the Elephant” mi-am zis ca eu neaparat trebuie sa citesc cartea asta!:)

Am inceput si bine am facut.Sunt exact informatiile de care am nevoie acum:).

Cam asa functionez eu in momentul de fata: sincronicitati, intuitie, ma las purtata de val. Si valul ma duce exact spre informatiile de care am nevoie, chiar daca asta inseamna o analiza temeinica si atentie la detalii. Inseamna ca de asta am nevoie acum. Numai ca atunci cand nu mai am nevoie, nu raman blocata in ele ;).

Un an plin de surprize:) Pupici:*

P.S.: dau fuguta la citit ;):*

2 gânduri despre „In 2012, lasa-te purtat de val:)

  1. Mi-a placut postarea, bravo! 🙂 Este inspirationala si pt mine 😀 Si fiind ceea ce fac si eu de obicei, sunt foarte de acord in special cu partea asta: „Nu imi mai fac obiective stricte. Sunt directii pe care le trasez, sunt spuse din inima pentru ca asta este cel mai important, insa raman flexibila in acelasi timp. Se pot schimba oricand. Merg dupa principiul ca daca nu a fost sa se intample, inseamna ca poate nu a fost potrivit pentru mine la momentul respectiv. Raman deschisa catre noi oportunitati pentru ca asa pot realiza lucruri pe care acum poate nici nu mi le imaginez:). Sau drumul meu catre ce mi-am propus poate sa fie total diferit fata de cum il pot eu prezice in momentul de fata.”

Lasă un răspuns

