102.Vreau sa iubesc si sa fiu iubita

Cand mi-am pus aceasta dorinta mi s-a spus ca e deja indeplinita. Dar totusi a aparut ca o dorinta.De ce? Care este diferenta dintre momentul in care am spus asta si acum?

Am vrut sa fiu iubita pentru ca de, asta vrem toti, nu? Am vazut cat de bine este sa iubesti si mi-am dat seama ca e mai important sa iubesti decat sa fii iubit.

Concluzia la care am ajuns acum?

Ca e important sa iubesti fara sa simti nevoia sa fii iubit. Si poti realiza asta daca tu te iubesti pe tine insuti 🙂 Cred ca am fost suficient de clara:))))).

Daca tu te iubesti, atunci nu mai ai nevoie de afectiunea si acceptarea altora. Daca nu ai nevoie, nu o mai pretinzi. Dragostea nu mai este o tranzactie, o moneda de schimb sau ” o stampila care atesta ca esti inca in termenul de valabilitate”:)))).

Acum nu imi mai doresc sa fiu iubita. Vreau doar sa ma iubesc pe mine insami, cu totul . Restul vine de la sine:).

P.S.: Citeste si acest mesaj :https://listadedorinte.wordpress.com/2013/07/25/te-iubesc-ziua-26-writing-challenge/

8 gânduri despre „102.Vreau sa iubesc si sa fiu iubita

  1. Draga Irina, am si eu o intrebare/nelamurire in legatura cu cele citite aici. Ai dreptate, e totul ok scris, doar ca eu nu pot sa-mi dau seama de ceva si poate ma poti lamuri tu, avand mai multe cunostinte sau asa 😀

    In legatura cu urmatoarele 2 enunturi:
    „Ca e important sa iubesti fara sa simti nevoia sa fii iubit. Si poti realiza asta daca tu te iubesti pe tine insuti” & „Daca tu te iubesti, atunci nu mai ai nevoie de afectiunea si acceptarea altora.”

    Eu sunt de parere ca ma iubesc si ma accept asa cum sunt (cu atat mai mult in ultimul timp, de cand invat sa ma cunosc mai bine etc). Simt ca am atata iubire de daruit, sunt o persona „calda”, cu suflet bun, placuta si acceptata de toti cei care ma cunosc – nu intru in conflict cu nimeni, nu sunt genul sa urasc sau sa tin la suparare. Pentru mine armonia si iubirea/relatiile (de orice fel) au cea mai mare prioritate in viata mea. In plus, ma respect si am grija sa-mi fie cat mai bine (in conditiile posibile). Ma bucur de viata si sunt recunoscatoare pt tot ceea ce ma inconjoara. Deci, consider ca ma iubesc si ma accept (fiind constienta ca mai sunt totusi cateva lucruri de imbunatatit la mine). Metaforic vorbind, pot zice ca inima mea e overflowing cu iubire, compasiune, empatie etc. Cu toate acestea, trec printr-o perioada in care simt mare nevoie sa fiu intr-o relatie de iubire reciproca (relatie romantica). Nu ma refer la a primi iubire din partea familiei si a prietenilor, – poate asta e diferenta – caci aceea stiu ca exista („fara sa simti nevoia sa fii iubit”, asa cum ziceai si tu), ci de a avea acea persoana speciala cu care sa-mi impartasesc iubirea si afectiunea (si normal, sa primesc iubire si afectiune din partea aceluia). Pana acuma nici nu am fost implicata intr-o relatie romantica la modul serios si poate de-aia si simt acuma nevoia sa fiu iubita de un partener; dar ma simt pregatita sa-mi ofer iubirea celui care merita.

    Intrebarea mea este, daca acuma simt in felul asta, inseamna ca nu ma iubesc inca indeajuns pe mine? Fac eu ceva gresit, de nu inteleg, sau e poate diferenta de care mentionam mai sus, intre iubirea romantica si iubirea celor dragi? M-ar interesa fff mult sa aflu un raspuns, sa ma lamureasca cineva, mai ales daca eu gresesc cumva si mai am de lucrat la iubirea pt propia persona. Mersi frumos si astept un raspuns, cand ai timp 🙂 Scuze ca e asa lung comentariul 😀

    • Draga Lorena, iti multumesc pentru lungul si frumosul tau comentariu. Iti pot spune parerea mea de acum, insa si eu la randul meu cer sfatul unor persoane care stiu chiar mai multe decat mine:)))). Ce inseamna pentru tine „cineva care sa merite iubirea ta?”. Exista cineva care nu o merita? Si de ce nu ar merita-o?
      Cand te iubesti pe tine (si eu recunosc ca insami mai am de lucrat la acest capitol), cu tot cu rele, cu bune si cu „de imbunatatit” ii iubesti si pe ceilalti. Nu este nimeni care „sa nu merite iubirea”. Sigur, asta nu inseamna ca ar trebui sa iti alegi parteneii fara discernamant sau sa nu alegi niciunul. Nici vorba de asa ceva.
      Ce vreau sa te fac sa vezi este ca sunt inca parti din tine pe care nu le accepti si nu le iubesti. Acele „lucruri de inbunatit”, de exemplu.Inseamna ca nu iti plac. In ceea ce priveste alte persoane, daca tu consideri ca nu merita, poate ca la fel crezi si despre parti din tine: ca nu merita sa fie iubite. Iti doresti sa dai iubire si la randul ei acea persoana sa ti-o ofere. Ce anume vrei sa-i placa persoanei respective la tine? Exista ceva de care nu esti sigura in ceea ce priveste propria persoana si ti-ai dori ca o alta sa iti confirme ca esti ok, etc? Toate acestea sunt intrebari retorice, evident. Astept si eu in continuare parerea unor persoane care inteleg mai bine, cam cu atat te pot ajuta acum. Ideea este sa te placi pe tine suficient de mult incat sa poti iubi fara sa AI NEVOIE de o iubire reciproca. E o diferenta intre a dori, a fi bine si a avea nevoie.
      Lorena, subiectul ramane deschis.Si eu mai am de invatat la acest capitol:*. Multumesc pentru comentariu:):*

      • Multumesc mult pt raspuns! 🙂 :* Prin „cineva care sa merite” ma refer la acela care sa nu profite de bunatatea mea si care imi recunoaste valoarea. Nu cer mai mult decat ofer la randul meu. Stiu ca atragem ceea ce suntem si, din punctul asta de vedere, nu-mi fac griji ca acela n-ar avea multe din calitatile mele. Acuma, ce imi doresc sa imbunatatesc la mine este sa fiu mai increzatoare in fortele proprii (desi am crescut deja si in priviinta aceasta, in ultimul timp) si faptul ca sunt mai rezervata/timida fata de personale pe care nu le cunosc bine, insa, nu cred ca asta ar putea fi un obstacol in a intalni perechea potrivita… In rest, nu vad ce ar putea acea persoana sa nu iubeasca la mine; pana la urma, in ziua de azi e greu de gasit o persoana sincera, iubitoare si cumsecade, asa cum sunt. Pe langa asta, toti avem parti bune si parti slabe – eu accept persoanele cu care interactionez asa cum sunt si nu judec – din start eu vad binele in oameni/ ii consider buni, pt faptul ca asa ma vad pe mine. Iar daca partenerul are multe din calitatiile mele/e compatibil cu mine, clar nu m-ar deranja partiile lui mai slabe. Poate nu m-am exprimat bine si n-am facut diferenta intre „dorinta” si „nevoie” – in orice caz, dorinta de a impartasi iubirea si afectiunea cu „acel cineva”, ramane intensa in cazul meu; n-as putea fi pe deplin implinita in viata fara sa am alaturi un astfel de partener 😀 Apreciez ajutorul tau. Irina! 🙂

  2. Buna Lorena:) sa te iubesti pe tine inseamna sa te iubesti, cum am spus si cu bune si cu rele. Asta nu inseamna sa accepti si partile „slabe”, ci efectiv sa fii la fel de „mandra” de partea ta intunecata , la fel cum esti si de partea ta „buna”.
    Sa nu mai fie bine si rau, ci doar intreg.Sa te simti implinit, nu doar de exemplu: 80% bun si 20% rau (iubesti binele, accepti 10% rau,10% nici nu constientizezi raul care exista la tine si nu il accepti,nici nu il iubesti.Cum iti dai seama de asta? vezi daca este ceva ce nu iti place la ceilalti, fie din cunoscuti, fie de la tv etc).
    „sa nu profite de bunatatea mea si care imi recunoaste valoarea”- cand esti puternic,iti recunosti valoarea nu poate profita nimeni de tine.Aceasta este in general o atitudine de victima, in traducere atitudinea prin care nu constientizezi si nu accepti ca tu si doar tu esti cel responsabil de ceea ce ti se intampla. Chiar daca sa spunem cineva a profitat de tine.” „Nu cer mai mult decat ofer la randul meu” – conditionezi iubirea. Asta inseamna frica.Iar unde este frica, nu este iubire:).
    Prin simplul fapt ca iti pui astfel de intrebari inseamna ca esti pe drumul cel bun:).Felicitari Lorena:*

    • Da, acuma am inteles mult mai bine, e mai clar. Mersi mult! 🙂 Sigur sunt pe drumul cel bun si sunt constienta de valoarea mea, tocmai de-aia vreau ca si acel viitor partener sa fie constient de aceasta (asta am intentionat sa exprim acolo) – ca doar trebuie sa ai discernamant cand alegi partenerul, cum spuneai si tu, nu poti sari in bratele oricui. E complicat, dar e normal sa mai am de lucru la mine, important e ca stiu ce vreau/ ce imi doresc. Oricum, e foarte bine ca, datorita ajutorului tau, am ocazia sa invat si sa devin din ce in ce mai buna. Stiu ca am in mine tot ceea de ce am nevoie! *hugs*

  3. 🙂 Asta e cel mai important mesaj pe care vreau sa il transmit: ca e destul sa iti doresti ceva suficient de mult,sa crezi ca se poate indeplini si sa ramai deschis la oportunitati. Dupa aceea automat afli informatiile de care ai nevoie, intalnesti oameni de la care inveti si iti creezi situatii astfel incat sa ti se indeplineasca dorinta:) Felicitari Lorena si un drum fascinant:)
    Repet, dar asta e – iti sunt foarte recunoscatoare pentru ceea ce faci.Te incurajez sa scrii ce simti, prin ce treci, pentru ca este important si inspiri, mai ales ajuti multi oameni care trec sau urmeaza sa experimenteze lucruri asemanatoare:) Asa cum eu te-am ajutat, chiar cu o simpla informatie, impartasirea experientei, tot la fel si altii te vor gasi pe tine si indeplinindu-si dorintele lor le vor indeplini si pe ale tale
    😉

    • Exact, Irina! Sunt total de acord cu ceea ce zici si imi dau seama ca este intr-adevar asa: daca iti doresti cu adevarat, intalnesti persoanele potrivite care sa te ajute si informatiile necesare, e minunat!! 🙂 Am sa incep sa-mi notez online – m-ai inspirat si de aceea vreau sa-mi fac si eu un jurnal personal online unde sa scriu (si public si privat) ceea ce simt, gandesc etc. Multumesc pt inspiratie! ^^ Te anunt cand simt sa impartasesc la tine pe blog. Azi traduc lista mea de dorinte 😉

Lasă un răspuns

