Comorile ascunse ale lui Ali Baba :)

Imi amintesc de povestea lui Ali Baba si cei 40 de hoti : „Sesam, deschide-te!” si gata! Cuvantul magic fiind rostit piatra se da la o parte dezvaluind comori nebanuite.

Redescopar des in ultimul timp formula magica prin care usile ti se deschid. Incepe cu : „Decid sa…” si in functie de cum se continua fraza se deschide o alta cale. S-ar putea sa nu fie ceea ce te astepti, sa fii cu totul surprins. Pana la urma , ce stie mintea noastra despre ce e cel mai bine pentru noi?

Creierul nu e un megacomputer ce poate analiza chiar TOATE  optiunile pentru ca apoi sa o aleaga pe cea mai buna. Din fericire, exista ceva mai eficient decat propria abilitate de a analiza cu mintea. In loc sa gandim, mai bine sa simtim. Decat sa ne fie frica, mai bine sa avem incredere.

In ultimul timp, am mers dupa sloganul : „Orice as alege, e bine”. Din start, se elimina frica. Nu are cum sa se intample nimic rau. De ce sa ne fie teama ca facem alegerea gresita? Pana la urma, din toate invatam si suntem mult mai castigati decat daca am alege varianta sigura, in care sa nu facem nimic.

Cand iei o decizie, totul se schimba. Cand iei o decizie care te face sa te simti bine, implinit, lucruri surprinzatoare incep sa apara.

De obicei nu dau exemple concrete din viata mea, dar acum voi face o exceptie.

Am decis sa zbor.Definitie: „A zbura = a te arunca cu capul inainte incercand sa sari peste o prapastie prea mare si fara sa mai ramai cu ceva sub picioare. Atunci speri sa ti se deschida aripile, sa se duca ceata ca nu cumva sa dai cu capul de o ditamai stanca si sa aterizezi in siguranta in acel loc greu de ajuns, dar care de fapt simti ca e locul tau”.

Acum, ce fac cei mai multi oameni:

„Esti nebun? Ai toate oile acasa?” – asta in cazurile mai fericite.

” E nebun, dus cu pluta” – mai aiurea ca doar o gandesc, nu o spun, dar macar te lasa in pace.

„Esti de-a dreptul prost si incapabil. Nici un om intreg la minte sau care stie ce face n-ar lua o astfel de decizie” – pe fata, pe la spate sau in gand, macar stii sa-i lasi in pace.In adancul sufletului lor, iti vor binele.Doar ca ei nu pot vedea ce vezi tu.

„N-o sa reuseasca”, dar sunt totusi curiosi de cum vor decurge lucrurile – o raza de speranta exista, dar lasa-i in pace.

„Ai sa vezi tu ce o sa se intample. Lasa ca vei trece si tu prin asta, nu iti doresc (dar de fapt, daca asta ar trebui sa se intample ca sa vezi ca am dreptate, iti doresc)” – mersi.

Apoi, sunt altii care merg un pas mai departe si analizeaza decizia ta ca o optiune si pentru ei:

” Sa faci asta? Poftim? Dar nu se poate. Nu poti. Lumea n-are bani, nu am mai auzit pana acum.Eu nu voi face asta nici in ruptul capului”.

O mare eroare care am vazut ca se face e urmatoarea: cand e vorba sa schimbe ceva, oamenii se gandesc doar ca nu vor mai avea acel lucru la care trebuie sa renunte si ca ar fi dezastruos sa fie lipsiti de acesta. Prin urmare, le este frica si refuza sa schimbe. Iau decizia sa nu faca nimic. Nu iau in considerare si ce vine in locul obiectului pe care il schimba si cum ii va imbunatati viata de acum incolo.Deci nu au viziune. Si daca nu ai viziune si incredere, nu ai curajul sa faci acel pas in gol, spre necunoscut, sperand ca prin minune sa iti creasca aripi. Vei trai fericit in nefericirea ta pana la gura prapastiei, crezand ca acolo se termina Pamantul.

Mai sunt, bineinteles, acei oameni care te incurajeaza, le place ideea ta si se bucura pentru tine. Lor le e frica sa faca pasul asta, dar se bucura ca ar putea sa vada daca merge la tine pentru ca apoi sa incerce si ei.

Apoi intalnesti vizionari care la fel cu tine cred ca orice este posibil, te sprijina cum pot si se bucura ca nu sunt singurii nebuni.

Si mai este ceva: acele reactii surprinzatoare ( cred ca nu te-au mirat cele de pana acum).

De exemplu, am decis sa fac un pas in gol („leap of faith” parca se numeste) si sa decid ca nu pot asigura pentru serviciile mele un nivel de calitate asa cum imi place decat daca au un anumit pret. Asta presupune sa risc sa imi pierd toti clientii de pana acum si sa ii caut pe ceilalti.

Un om precaut ar incepe sa-i caute pe ceilalti si dupa ce ii gaseste ia decizia sa riste sa ii plece clientii vechi. Dar eu nu sunt un om precaut si daca as fi continuat asa, nici nu as fi avut timp sau entuziasm sa ii caut pe cei dispusi sa plateasca pretul. In plus , consider ca usa intr-adevar se deschide DUPA ce ai luat decizia. Acesta este un aspect foarte important.

Asa ca instiintez clientii ca promotiile s-au terminat si ma astept ori sa renunte la serviciile mele, ori sa aleaga o oferta pe care le-am pregatit-o, sa faca tranzitia mai usor :).

NU m-am asteptat la urmatorul lucru:

” Ma gadesc serios sa imi deschid afacerea aceea de care iti vorbeam.” Surprinzator ar fi sa te gandesti ca si-ar deschide propria afacere sa isi permita serviciile in continuare. Insa si mai uimitor este adevaratul motiv : a fost inspirata de felul in care am luat eu deciziile, am riscat, vede ca inca mai traiesc si se gandeste ca nu ar fi prea rau daca ar face si ea pasul acesta.

” Ma uit la tine..”

„Da, Uita-te la mine! :)))) Nu am nici un client pentru sprancene de 2 milioane si totusi… uita-te la mine :)))))”. Pentru momentele acelea nu a mai fost nevoie de alte cuvinte pentru ca amandoua stiam prin ce am trecut, cum aparent am pierdut totul pentru ca apoi sa ma reinventez, si acum sa fac inca un pas urias spre ceea ce imi doresc.

„Dar vei avea.”

„Bineinteles!” 🙂 Asta este: ca nu este, dar va fi. Deja incepe sa se intrevada posibilitati, sa apara o viziune :).

Alta reactie surprinzatoare: Ar vrea, dar ar fi un efort mare, plus ca locuieste  foarte departe. Si totusi: cum sa le arate si prietenilor ce a experimentat pentru ca de obicei ii este foarte greu sa se exprime. Intampina multe refuzuri chiar daca ce le ofera ea e in avantajul lor. E foarte frustrata din acest motiv.

Dar surpriza este ca se uita la mine si se gandea cum sa renunte si ea la lucrurile care o tineau pe loc, mai ales cand cei care nu o lasau sa se dezvolte erau chiar persoane apropiate, membrii ai familiei. Eu personal am plecat in lume, dar am fost mirata sa vad cum altii incercau sa inteleaga cum am reusit, ca sa faca si ei ceva asemanator.

Un baiat vine pentru sprancene:

„Cam cat dureaza?”

„O ora si jumatate.”

„Cat??!??!. Trebuie sa ma intalnesc cu baietii in jumatate de ora”.

A plecat dupa doua ore si un sfert. Eu terminasem intr-o ora si jumatate, cum am spus, insa el a vrut sa ramana ca sa mai vorbeasca.  A spus ca a invatat ceva din aceasta experienta, nu se astepta sa fie surprins (evident:))). Nu sunt eu in masura sa spun ce a simtit el, insa un lucru e sigur: deja a inceput sa intrevada urmatorii pasi catre ceea ce isi doreste. Acum ca sprancenele arata cum arata, urmeza pasul 2 (nu divulgam aici), pasul 3, 4,5 ; fara sa isi dea seama deja a vazut un nou drum, usor de parcurs si care il duce spre ceea ce isi doreste.

Daca inainte i se parea foarte greu sau poate imposibil, acum totul s-a redus la pasi mici , mai mult sau mai putin usor de facut.

Mie mi se pare incredibil. Am facut doar sprancenele si bineinteles, masajul de rasfat :). Nu am vorbit despre altceva, numai ca nu stiu cum se face ca dupa ce barbatii se vad in oglinda incep sa spuna ca acum urmeaza asta, apoi asta, apoi sport. Mi-am amintit ca am mai avut un client care chiar s-a apucat de sport si m-am gandit „Oh My God, sau mai scurt OMG!” :)))), barbatii sunt chiar inspirati de noile lor sprancene si beneficiile se extind in mai multe arii din viata lor. Recunosc, nu ma asteptamla atat de mult de la prima sedinta.

Cand faci ce iti place, cu pasiune, ii inspiri si pe ceilalti. Ai curaj si zbori.

Secretul este sa iei decizia pentru ca DUPA aceea, chiar daca urmeaza o perioada in care aparent nu se intampla nimic, de fapt toate se rearanjeaza astfel incat sa corespunda cu hotararea ta. Si apoi nu mai trebuie sa cauti tu atat de mult, pentru ca te gasesc ei pe tine:).

Nu te astepta sa fie doar lapte si miere, pentru ca pana la urma povestea se numeste „Ali Baba si cei 40 de hoti” 🙂

Tu ce ai simtit astazi? 🙂

 

Lasă un răspuns

