Hai ca se poate :)

Sa porti grija altuia… cum era vorba aia ca am uitat.

Ideea este sa nu mai porti atat grija celorlalti pentru ca nu reusesti decat sa ii sufoci si sa iti faci tie o defavoare. Cel putin asta am experimentat eu astazi. Si nu numai eu, ci toti cei implicati.

Noi, cei trei muschetari (eu,Lexuti si George) nu mai puteam de dragoste unul fata de celalalt si cautam sa facem pe plac unul altuia. Rezultatul? Lexuti a plecat suparata singura acasa, eu am mai vorbit cu George si am sunat-o pe Lexuti sa ma astepte. Am incercat sa tin pasul cu ea pentru ca nervii iti dau o viteza…. Dupa mult de mers pe jos si niste ocoluri neprevazute ajungem intr-un final acasa si in scurt timp apare si George care in timpul asta si-a terminat toate treburile .

Nu intru in detalii, dar toate astea s-au intamplat pentru ca ne-am purtat de grija unul altuia :))))). Stiu cum pare, asa am fost noi invatati ca e bine sa ii ajutam pe altii si sa ne implicam. Asa e, dar in acelasi timp realizez ca sunt doua lucruri diferite. Sau e acelasi, doar ca grija reprezinta o exagerare a ajutorului. Si o exagerare a iubirii, imi permit totusi sa spun :).

Pentru ca a-ti face griji pentru cineva inseamna ca nu ai incredere ca se va descurca. Prin urmare, ii pui mai mult bete in roate. Cred ca ajutam in mult mai mare masura daca pur si simplu avem incredere ca persoana respectiva se va descurca si ca situatia se va remedia. Iar daca este intr-adevar nevoie de implicarea noastra, ne vom da seama la momentul respectiv.

Cand se iveste situatia sa ajut, o fac atunci, dau cat am si cat pot fara sa ma gandesc prea mult. Inseamna ca a fost timpul sa actionez. Dar cand e vorba de a purta grija altuia, e deja altceva. Omul se descurca, hai sa-l lasam in pace. Hai sa nu mai fim atat de iubitori si grijulii pana la sufocare. Ca nu face nimanui bine.

Eu de exemplu am inceput sa ma ingrijorez ca am folosit prea mult „hai” si poate iti creez o stare usor neplacuta. Dar hai ca te descurci tu :)))

Tu ce ai simtit azi?:)

 

5 gânduri despre „Hai ca se poate :)

  1. Am spus ca a purta grija altuia e o exagerare a dragostei..cum sa fie cand iubirea este infinita. Ma gandeam la dragostea pe care ne-o poarta parintii, de fapt la grija pe care ne-o poarta ei si care nu ne face bine de multe ori.
    Poate asta e doar un nivel al dragostei. Nivelul urmator poate ca este sa iubesti atat de mult, pe tine si pe ceilalti incat sa ai incredere deplina :).

    • pe tema asta am facut o compunere cu autodictare la liceul de studii inalte din Crasna Vale unde am invatat numai lucruri folositoare despre etnobotanice si grija fata de celalalt.

      • :))) ne bucuram Jane ca mai esti inca printre noi. Atentie totusi! Nu mai citi blogul din proprie initiativa pentru ca creaza dependenta. Nu stiu din experienta ta cu etnobotanicele, dar sevrajul e destul de aiurea. Cel mai bine e sa intrerupi din timp, altfel… Sa nu zici ca nu ti-am spus :)))

  2. Grija nu vine din dragoste, ci poate dintr-o dorinţă inconştientă de a-ţi demonstra ţie (şi altora) că eşti un om bun, care are grijă de cei din jur. De multe ori suntem conduşi de subconştientul nostru… Dacă am petrece puţin timp cu noi şi ne-am pune astfel de întrebări şi am avea curajul să acceptăm răspunsurile sincere, am descoperi cu uşurinţă ce ne mână de la spate să dăm buzna peste cei din jur.

    Dragostea necondiţionată are încredere completă în celălalt. Când iubeşti cu adevărat pe altul reuşeşti să fii suficient de atent la el încât să îţi dai seama când trece prin diferite stări şi când are cu adevărat nevoie să fii acolo. Când iubeşti cu adevărat îţi dai seamă că iubirea îşi este suficientă ei înşişi. Când iubeşti eşti ca o floare care împrăştii un miros incredibil de frumos. Şi ceilalţi se simt minunat doar să petreacă timp cu tine, lângă tine. E ca un lucru magic, când se apropie de tine, se simt iubiţi şi apreciaţi pentru că tu însuţi eşti plin de bucurie şi de incredere şi de respect pentru tot ce-i în jurul tău… 🙂

Lasă un răspuns

