15 zile pana la o noua eu :)

Draga Jurnalule,

am ajuns si in cea de-a 45-a zi (sper ca am calculat bine; daca nu, e pe acolo :);)).

Mi-a fost frica sa nu revin la vechile obiceiuri. Dar lucrul asta nu are cum sa se intample. Nu voi lasa pe nimeni si nimic sa ma abata din drumul meu. Am fost tentata recent, dar mi-am dat seama ca totul e bine si important e sa fac ceea ce vreau eu, nu sa-i multumesc pe altii, nu pentru a dovedi ceva sau „a ma dovedi”.

Stiu ca sunt pe drumul meu si voi fi mereu „aici”, indiferent de cum se schimba peisajul in jurul meu. Am trait cu conceptia (intentionat am facut o pseudo-cacofonie, care cred ca acum sunt si acceptate gramatical, nici nu stiu de ce ma feresc:):))) ca….intrerup putin sirul ideilor pentru ca acum mi-am dat seama de unele faze legate de cacofonii. :))).Adica, nu e „frumos” sa folosesti cuvinte care sa semnifice sau sa aduca a unele exprimari „interzise”, „rusinoase”,”gresite”, „nepoliticoase”,”necuviincioase”,”imorale” si mai completeaza tu lista. Adica e ceva iesit din comun sa spui caca, de parca ar fi ceva cu totul anormal si neobisnuit. Sau cucu , sau cacare , Doamne fereste. Mai ales pentru o „fata”. In ce lume am mai trait; sau traim. Dar nu-i nimic, a fost si este o experienta interesanta, si ca orice experienta, folositoare. Si ca sa termin ideea, s-a ajuns sa nici nu poti folosi cuvinte alaturate care sa se apropie de sunetul acelor „orori de rostit in public sau in scris..in scoala – fa-ti cruce de trei ori si stuchi-ti in san” :)).Era o dilema sa cer sa vorbesc „cu Cati”, tot felul de intortocheri de fraza doar- doar sa nu iasa un ” cu conditia” – stai, ca asta chiar se foloseste. Cum de a scapat? Poate aveau nevoie nenii aia sa zica : „Da,  sigur ca poti – cu conditia…”; sau „Acesta este partidul cu care votez”.

Am cautat si pe net:

„Cacofoniile, deşi sînt doar inestetice şi nu greşeli propriu-zise, trebuie evitate mai ales în exprimarea orală îngrijită şi în scris, fără însă a aduce prejudicii informaţiei din mesaj sau corectitudinii gramaticale a acestuia.

În limba română majoritatea vorbitorilor sînt conştienţi de acea categorie de cacofonii create prin alăturarea silabelor ca-ca (sau a unora asemănătoare) din cuvinte învecinate: „negru ca cărbunele”, „vezi că cazi”, „politică care” etc. Aceste cacofonii sînt în mod deosebit evitate de vorbitori, mai ales în vorbirea sau scrierea îngrijită, pentru că astfel de succesiuni de sunete stînjenesc transmiterea corectă a mesajului prin crearea unei asociaţii de sensuri nedorite. Pentru evitarea lor, unii vorbitori ajung să facă greşeli propriu-zise, de exemplu prin introducerea între cele două cuvinte implicate a cuvîntuluivirgulă (care de altfel mai mult atrage atenţia asupra cacofoniei) sau prin folosirea în locul cuvîntului ca a locuţiunii ca şi, chiar şi atunci cînd sensul acesteia nu se potriveşte în propoziţie.”

Daca nu este bine sau rau, nu este nici urat si frumos, gresit sau corect, ingrijit sau neingrijit.Doar este. Si e armonios sa acceptam toate formele de exprimare asa cum sunt. Nu e nevoie sa ne placa sau sa incepem sa le folosim, macar sa le acceptam. Imi vine si greu sa ma exprim in scris, mereu imi vine sa zic „e bine sa ” etc. Cred ca la un moment dat nici nu te mai poti exprima in scris. Pentru ca deja lucrurile astea se simt, nu se mai scriu sau citesc; poate nici nu se mai rostesc.

Ca sa-mi termin ideea pe care am inceput-o acum cateva fraze, am trait cu conceptia ca nu e bine pentru noi sa schimbam prea mult ca suntem neseriosi, ne pierdem din credibilitate, ca ne ratam viitorul (daca schimbam prea multe joburi – ne trebuie stabilitate; daca o iei de la zero – la fel, e mai greu si atunci mai bine ramai tot acolo), ca nu vom fi considerati buni la serviciu pentru ca nu ne mentinem decizia initiala (deci nu luam decizia buna si „nu meritam” sa fim acolo) etc. Ca sa nu mai spun ca „nu e bine” sa fii in afara turmei, pentru ca esti exclus, ridiculizat, trantit la pamant, cred ca asta e cea mai importanta.

Frica de fapt a fost cea care m-a facut sa ma tin departe de unele schimbari, desi am fost destul de „curajoasa” cu mai multe ocazii. Dar totusi am ajuns la un nou nivel. In care stiu ca atat timp cat sunt pe drumul meu e potrivit pentru mine si pentru cei din jurul meu, indiferent de cum se schimba peisajul si cei care ma inconjoara. Daca nu convine cuiva ce fac, se va elimina intr-un fel sau altul din viata mea si va face loc altora care sunt pe aceeasi lungime de unda.Din nou si din nou si din nou, pentru ca eu ma schimb mereu si odata cu mine intreaga viata si tot ce presupune aceasta.

Multumesc pentru transformarea mea completa 🙂

2 gânduri despre „15 zile pana la o noua eu :)

Lasă un răspuns

