33 de zile pana la o noua eu :)

Ieri nu am putut scrie pentru ca am ajuns la Tg Neamt si nu aveam semnal in casa. Acum stau afara in curte, in natura, intr-un peisaj de poveste, cu iarba verde verde, cu flori rosii rosii si galbene galbene, trandafiri ce miros ca aceia pe care ii avea bunica… e mirific :).

Si totusi mi-am instalat laptopul aici si stau sa scriu pe blog. Pentru ca asa mi-am propus. Stii, de cateva zile n-am mai vrut sa scriu. Si ieri am fost foarte stresata, pentru ca „trebuia”. Pe de o parte m-am bucurat ca nu s-a putut.As fi vrut sa nu mai scriu timp de 3 zile, pana ma intorc in Bucuresti. Si totusi, iata-ma:)). Nu stiu ce m-a impins sa fac asta, dar orice ar fi , observ:)

Asta am facut de ieri si voi continua pana cand nu va mai fi nevoie. Pur si simplu ma detasez si observ; tot ce se intampla in jurul meu – fara sa judec, ideal fara sa intervin (dar asta nu mi-a iesit chiar din prima zi:) ).

Daca vreau schimbare,si vreau , atunci e nevoie sa schimb. Din temelii.

Fac o paranteza sa zic ca numai lucruri frumoase mi se intampla de cand am inceput sa ma detasez si sa observ ce se intampla. Chiar acum am terminat de citit povestea cu Degetica pe care nu prea mi-o mai aminteam, si nici celorlati nu li se mai parea foarte cunoscut.Culmea, tot adultii au fost cei care au ascultat pana la sfarsit povestea :). Daca vrei sa iti amintesti si tu, poti citi aici:).

Cum ziceam, totul trebuie schimbat din temelii. Asta e unul dintre cele mai grele, daca nu cel mai greu lucru pe care il poate face un om in viata asta. Si totusi sunt multi altii inaintea mea care au reusit si care imi dau curajul si puterea sa ajung si eu acolo:).

La inceput observi. Doar daca stai si privesti vezi cum e facuta lumea, care e dinamica ei. Si in cele din urma iti dai seama.

Sunt foarte recunoscatoare ca in viata asta am fost pusa in ipostaza de a invata multe lucruri. Adica de a ajunge sa stapanesc foarte bine ceva dupa care sa o iau de la zero si sa invat altceva. E groaznic, chinuitor, foarte greu. Trebuie sa uiti tot ce stiai inainte, sa ” incepi pe curat” , sa depui un efort foarte mare si in cele din urma, incet-incet incepi sa inveti. Si dupa aceea, o iei de la capat cu altceva. Am vazut ca multi din jurul meu nu au vrut sa faca asta. S-au multumit cu ce aveau, ca e bine si asa. Au refuzat efectiv noul, i-au gasit tot felul de „cusururi”(asta era un cuvant din poveste) si au ramas la ce stiau sa faca cel mai bine.

Dar sa-ti modifici efectiv toate mecanismele care stau la baza intregii tale vieti, asta e fenomenal, urias si extrem de dificil. Dar cum am spus, au mai reusit si altii si primesc ajutor; niciodata nu suntem singuri. Si mai ales, sunt convinsa ca se poate :).

Nu stiu cum sa ma fac exact inteleasa, dar tot ceea ce experimentam, gandim, creeam, vedem efectiv cu ochii pare intotdeauna altceva decat ceea ce este cu adevarat. Toti stim ca daca ne uitam la un film, fiecare vede altceva. La fel, daca mirosim o floare etc. Asta pentru ca „vedem” lumea cu creierul, nu cu ochii. Cu mecanismele pe care ni le-am format de-a lungul vietii. Si daca vrei sa creezi altceva, atunci e nevoie sa schimbi mecanismul,”programul”.:) Si asta e o sarcina uriasa. Dar posibila. Din ce in ce mai posibila.

Iti dau un exemplu, poate ma fac inteleasa mai usor. Am vazut pe Discovery cum un om orb (nu mai tin minte daca era din nastere sau de foarte mic) a trecut printr-o operatie experimentala prin care i s-a redat vederea. Omul acela putea vedea pentru prima data pe sotia lui, copiii, copacii din fata casei si toate celalte. Dar Surpriza! Cu toate ca vederea lui era perfecta, omul nu putea distinge decat niste umbre si lumini. Pentru ca nu i s-au format mecanismele pentru a vedea. Asta pentru ca noi vedem cu mintea, nu cu ochii.Noi creem ce vedem . Mai intai invatam acele mecanisme, apoi devin automate si „vedem” pur si simplu. Si noi credem ca ce vedem si exista in realitate. Dar „in realitate”, daca noi am avea alte „mecanisme”(ma repet, dar intelegi ideea:) ), atunci am experimenta si am crea intr-un mod cu totul diferit. Si am reusi lucruri care ni se par incredibile, daca nu imposibile acum.

Si asta am inceput eu sa fac. Si am toata convingerea ca reusesc.

Multumesc pentru transformarea mea completa 🙂

Lasă un răspuns

