Obicei toxic care trebuie retezat din radacini

– Sa-ti vizitezi „rubedeniile” din obligatie.

E Pastele, sau Craciunul sau alta sarbatoare, eveniment, treci printr-un oras in care, intamplator, locuiesc fini, nasi, matusi etc…SI – trebuie sa fie un „si”- „trebuie” sa ii vizitezi. Mai ales de Paste sau Craciun.

Iti face placere? Poate.Iti mai pui intrebarea asta- daca-ti place? Cand esti tanar, e posibil sa ti-o mai pui. Mai tarziu, deja a devenit o obisnuita sa te duci vrei-nu vrei sa-ti faci vizitele obligatorii. Mai rau, iti inveti si copiii sa faca asa, ii tarasti dupa tine pe la „neamuri” ca asa trebuie, sa „faceti cu totii fata acolo”; sa va vedeti cu neamuri care au si ele, la randul lor, chef sau nu de voi.

Stii ce? Pana la urma, cred, da, ca parintii intr-adevar se bucura de vizita copiilor, si multe rude se bucura de vizite. Si eu ma bucur sa vizitez, dar poate nu am chef uneori. Poate vreau sa ma odihnesc. Am intalnit persoane care aveau nevoie de niste clipe de liniste, aveau un concediu scurt in care vroiau pur si simplu sa doarma sau sa faca orice altceva. In schimb ce au facut? Turul pe la toate rubedeniile, ca asa trebuie si asa se cere! De catre cine? De catre parintii lor, toata viata cat au fost mici, si de toate rubedeniile mai in varsta.

Obicei prost care trebuie retezat din radacini. Nu acela de a-ti vizita familia, ci de a TREBUI sa-ti vizitezi familia.  E musai sa treci pe la nasi de Paste sa le lasi un cozonac, pentru ca asa ai facut in fiecare an si pe deasupra, iti si place. foarte bine. Dar nu-ti „tarai” si copiii dupa tine. Ca vorba aia, si ei trebuie sa treaca pe la nasi. Neaparat.Obligatoriu! Ca e urat altfel. „Ce-ar zice nasa? S-ar supara;ei, niste oameni asa de simtiti…Cum sa nu mergeti?Si eu ce sa le zic?Ca n-ati vrut sa veniti?”

Stii ce? STOP! Mai lasati-ma cu obiceiurile voastre …… (acolo era un cuvant). Si nu atat cu obiceiurile, cat cu atitudinea- din obligatie..ca se supara…ca nu e frumos etc. etc. etc.

Anul asta n-am vizitat finii si nasii, si a fost bine. Iti spun ca intr-adevar mi-ar fi placut sa-i revad, insa problema a fost pusa altfel de tatal meu: ca trebuie! ca nu se poate altfel.Nu mi-a dat de ales. Singura reticenta pe care am avut-o a fost ca am acumulat niste experiente negative in toti anii cat am fost copil si apoi adolescenta cand ma duceam la bunica…pe drumul la intoarcere stop la nana, stop la finuti. Si asteptam ore intregi sa termine tata cu vizitele, ajungeam in sfarsit acasa dupa miezul noptii… aproape de fiecare data cand faceam drumul ala.

Am alergie la „trebuie”. Poti sa-mi spui mofturoasa, incapatanata, alintata, cum vrei tu. Mai bine dacat un adult si un parinte vesnic obosit de sarbatori,”indatorat” de tot felul de vizite si care isi obliga proprii copiii sa ii urmeze exemplu. Poate asta se numeste socializare, adaptare, supravietuire, habar n-am. Dar daca te face sa te simti aiurea, ce sa zic. Ma cam lipsesc.

E bine sa-ti vizitezi rudele, cunostintele, prietenii. E bine sa-ti propui chiar lucrurile astea, sa le incluzi cu grija in programul tau si sa faci tot posibilul sa le respecti. Pentru ca e bine sa-ti aloci timp pentru prieteni si rude. Fa-o din placere. Invata-ti si copilul ca e bine si ca o faceti din placere. Nu ca trebuie.

Iti spun un lucru, si il spun tuturor rubedeniilor actuale sau viitoare (oricine si oricand ar citi acest post). Daca aveti chef si va face placere, vizitati-ma- m-as bucura foarte mult sa va vad si sa mai aflu ce mai faceti 🙂 ; daca preferati sa va odihniti sau sa faceti orice altceva , ma bucur pentru voi :). Si va respect decizia.

Poate daca nu vine nimeni sa ma viziteze, imi dau si eu seama ca sunt o nesuferita sau o companie neplacuta si poate schimb ceva. Daca cumva, Doamne Fereste, ajungi sa nu te mai viziteze rudele nici macar din obligatie, e de rau. Atunci e cu atat mai grava problema si ma greu sa schimbi ceva. Dar macar incepi sa te gandesti.

Ce-ar fi daca toata lumea si-ar vizita rudele din placere? Stii ce cred eu? Cred ca nici nu prea s-ar vizita rudele, in schimb s-ar vizita oameni care impartasesc aspiratii si credinte similare, cu care impartasim hobby-uri, activitati de interes comun etc. Si in categoria asta pot fi si rude, si prienteni, si persoane pe care chiar atunci le cunoastem. Si zic ca nu e un lucru rau.

Asa, babele din sat s-ar putea vizita intre ele si n-ar mai fi ocupate cu propriile rubedenii.

Vreau sa imi fac timp pentru rude si prieteni, pentru ca e bine. Chiar e bine:). Dar daca te superi ca n-am venit, deja nu mai vreau sa te mai vad.

Nu inseamna neaparat ca nu imi place de tine, compania ta sau prietenul tau, etc. Pur si simplu imi face mai multa placere sa fac altceva. Ma simt mai bine facand ce-mi place. Si ar fi bine ca nimeni sa nu se supere cand alt om face ceva bun pentru el insusi.

Poate ar trebui sa acordam mai multa atentie prietenilor, rudelor noastre pentru ca tuturor ne-ar face placere cand ceilalti sunt incantati sa ne vada. Sa facem asta ca ne place si ne dorim, nu pentru ca trebuie.

Si cu asta am incheiat.:)

Sarutari si imbratisari cu dragoste,

My Wish Fairy 🙂

Lasă un răspuns

