Inainte de obiectivele SMART am nevoie sa …

… sa dezvolt putin dorintele.

Daca doar ma uit la ele, e mai greu sa le transform in obiective SMART. Pentru ca multe sunt destul de vagi, nu stiu exact ce presupun, ce e nevoie sa fac pentru indeplinirea lor. Si nici nu stiu ordinea in care ar trebui sa le abordez.

Citeste aici cum sa faci obiective SMART.

Vezi lista mea de dorinte pentru 2011 aici :).

Cand ai vreo 200 de dorinte ( dar si daca ai 10, se aplica), nu prea iti dai seama in ce ordine e cel mai bine sa le pui in aplicare.

Asa ca le iau pe fiecare in parte, si incep sa le detaliez.

De exemplu:

51. Sa gatesc cu usurinta

  • Sa incep pur si simplu sa gatesc ceva, orice
  • Sa fiu receptiva la orice informatie ajunge la mine legat de gatit,nutritie, combinatii de alimente
  • Sa gatesc ceva dupa o reteta de pe youtube
  • Sa fac cursuri de gatit
  • Sa imi cumpar toate ustensilele necesare
  • Sa studiez modul de combinare al alimentelor,chimia ingredientelor
  • Sa studiez modul de prezentare al mancarii
  • Sa fac practica intr-un restaurant tip “Raw Food”
  • Sa fac practica intr-un restaurant Ayurvedic
  • Sa fiu foarte organizata cand gatesc,inainte si dupa
  • Sa invat si sa pregatesc mancare pentru pranzul de la serviciu
  • Sa imi acord timp pentru gatit
  • Sa imi acord timp pentru studierea artei culinare
  • Sa iau interviuri medicilor, nutritionistilor si “gospodinelor”
  • Gasit o tehnica proprie de gatit, organizare a acestei activitati
  • Inventat retete
  • Scris o carte de bucate

21. Sa sustin traininguri atat la salon, cat si in cadrul altor cursuri si evenimente

  • Sa identific ce traininguri pot  sustine la salon
  • Sa identific ce traininguri pot  sustine in cadrul altor cursuri
  • Sa identific ce traininguri pot sustine in cadrul altor evenimente
  • Sa identific ce traininguri pot  sustine in alte domenii
  • Sa imi pregatesc trainingul
  • Sa colaborez si cu alte firme sau persoane care ma pot ajuta sa orgnizez sau sa sustin trainingul
  • Sa imi cunosc cursantii, sa aflu ce anume isi doresc, la ce se asteapta de la curs si de la mine
  • Sa inregistrez aceste traininguri (pentru a putea fi folosite ulterior ca promovare sau valoare adaugata)
  • Sa obtin testimoniale
  • Sa imbunatatesc trainingul
  • Sa personalizez trainingul
  • Sa stabilesc pretul trainingului
  • Sa gasesc cursanti
  • Sa tin legatura cu cursantii poate si inainte, dar si in timpul si mai ales dupa training
  • Sa am traininguri on-line
  • Sa am carti, manuale
  • Sa am CD-uri, DVD-uri pentru training
  • Sa am site pt traininguri, facebook,twitter si alte retele sociale
  • Sa invat sa tin traininguri
  • Sa recitesc informatii de la CREA
  • Sa fac rost de acele jocuri pentru traininguri
  • Sa particip eu insami la multe traininguri cu cei mai buni traineri
  • Sa fiu foarte bine platita pentru traininguri
  • Sa ofer foarte multa, extrem de multa, imensa valoare

29.Sa dezvolt foarte mult WishList, sa am varianta in romana si engleza

  • Sa gasesc persoane care sa ma ajute sa traduc posturile din Lista de Dorinte in engleza
  • Sa gasesc persoane care sa ma ajute sa traduc posturile din WishList in romana
  • Sa gasesc persoanele potrivite care sa ma ajute sa creez site-ul WishList
  • Sa gasesc pesoanele potrivite care sa ma ajute sa administrez site-u; WishList
  • Sa gasesc persoanele potrivite care sa ma ajute sa promovez site-ul WishList

Facand aceasta detaliere, care apropo, dureaza ceva, ma apropii mai mult de indeplinirea dorintelor. Beneficiile sunt mai mari decat efortul :).

Asa imi revad dorintele, pe care altfel le-as fi uitat, cu siguranta nu m-as mai fi concentrat asupra lor.

Imi dau seama cum trebuie sa actionez pentru a le indeplini.

Observ ca o dorinta indeplinita ma ajuta sa indeplinesc multe altele. De exemplu, daca invat sa gatesc , imi indeplinesc si dorinta ce tine de alimentatia sanatoasa, greutatea ideala,de cunoasterea unor persoane deosebite,de succes. De asemenea, cu siguranta imi va face bine relatiei (dorinta 13),poate scriu si un e-book si multe altele.

Deasemenea, mai observ ca am nevoie de anumite „prerechizite” sa indeplinesc aceasta dorinta. Am nevoie de o anumita organizare, de ordine si curatenie, deci de indeplinirea altor  dorinte. Asa ca imi e mai clar acum cu ce sa incep.

Si deja imi pot face obiective SMART ( Specific, Measurable, Achievable,Realistic,Time-related).

Ex.: Pana cel tarziu in luna octombrie 2011 gatesc cel putin 10 feluri de mancare tip „Raw Food” si cel putin 10 feluri de mancare ce au la baza principiile Ayurvedice.

Sarutari si imbratisari cu dragoste,

My Wish Fairy


Lasă un răspuns

