„Sa fiu punctuala de fiecare data” – dorinta nr. 156

Aceasta dorinta a fost adaugata ulterior drept urmare a necesitatii remedierii urgente . 🙂

Mai intai de toate, trebuie identificata cauza. Altfel, ma lupt cu morile de vant. Cu cat ma stresez si ma straduiesc mai mult sa nu intarzii, cu atat mi se intampla mai des si mai grav.

1. De ce intarzii?

Inainte era destul de ok, ajungeam fie la timp, fie cu 1-2 minute mai tarziu, maxim 5. Mi se intampla sa intarzii si 10 minute si foarte foarte rar 15 minute. Dar ce e de retinut e ca aproape niciodata nu ajungeam mai devreme :). Nu era bine, dar nici dezastruos.

Probabil din cauza ca avem scoala foarte aproape, chiar in fata blocului si niciodata nu ma grabeam sa plec de acasa . Pentru ca era atat de putin de mers. 🙂 Si intarziam mai mereu.

Nici la camin nu ajungeam la timp. Atunci eram prea mica sa imi propun asta oricum, dar tin minte ca mama ma ducea si pe la 12, cand se terminau deja toate activitatile de dimineata. Abia cand am facut practica la o gradinita am vazut ce lucruri frumoase si utile se fac dimineata. 🙂 Nu veneam asa tarziu mereu, normal, dar imi amintesc cum pregateam  o piesa de teatru, eu eram Lizuca si din cauza ca nu ajungeam pentru repetitii nu mi s-a mai dat rolul. Ori a interpretat altcineva, ori nu s-a mai jucat deloc piesa, nu mai tin minte.

Asta ar putea fi o cauza.

In ultimul timp, situatia s-a inrautatit. Am ajuns la performanta de a intarzia si 30 minute. Ma intreb de ce.

Si am gasit niste raspunsuri.

Pe de o parte, daca nu imi place sa fac acel lucru atunci, am tendinta sa aman. Imi ia mai mult timp sa ma pregatesc, sa ma pregatesc sa ma pregatesc :):):).

Ce e de facut? Iti spun imediat, insa inainte de asta, parerea mea e ca ar trebui fie sa descopar aspecte care sa-mi placa , sa-mi fie utile astfel incat sa vreau foarte mult sa ajung unde trebuie, in acel moment, fie sa gasesc o cale prin care sa-mi ocup timpul, viata, doar cu lucruri care-mi plac si care ma fac fericita.

O alta cauza e faptul ca nuam grija sa-mi pun lucrurile in ordine si dureaza mult sa le caut cand imi trebuiesc.

2. Planul pentru a fi punctuala 🙂

M-am gandit in felul urmator:

Intr-o agenda (micuta), de fapt un carnetel ( as putea si pe telefon, dar imi place mai mult sa scriu, sau poate nu sunt obisnuita cu aceasta tehnologie, inca:)) scriu urmatoarele :

  • Ora la care trebuie sa ajung
  • Ora la care am ajuns

Asa vad cat intarzii. Prin simpla monitorizare, constientizare se rezolva mai mult de jumatate din problema.

Dar e nevoie sa inteleg, sa ma motivez, sa se rezolve si cauza.

Asa ca apar si rubricile urmatoare:

  • Ce castig daca ajung la timp
  • Ce castig daca ajung mai devreme
  • Ce pierd daca ajung mai tarziu
  • Ce pierd daca ajung la timp sau mai devreme

Mi-am amintit ca o alta cauza pentru care intarzii e ca nu imi place sa astept . Deloc. Poate trebuie sa lucrez la rabdare.

As putea sa fac altceva in timpul acela, sa ma gandesc la ceva anume,  la rezolvarea unei probleme ,sa imi antrenez spiritul de observatie, memoria,sa nu ma gandesc la nimic, sa iau o pauza, sa citesc, sa ascult ceva , orice. In nici un caz sa astept.

In general am observat ca daca ajung mai devreme e atat de bine, mai vorbesc cu ceilalti, totul e calm.

Cand intarzii, sunt stresata, grabita si imi stric buna dispozitie .:) Plus ca mai creez probleme si altora (uneori)- iar asta ma streseaza cel mai tare.

Dar crezi ca daca am constientizat asta sau chiar daca am scris despre asta e suficient? In nici un caz.

E nevoie sa-mi iau carnetelul ala ( pe care acum nu-l am si a fost nevoie sa iau o agenda normala – pentru ca e bine sa incep acum, nu mai tarziu) si sa notez toate aspectele de care am vorbit mai sus.

In fiecare zi.

Mai intai va fi o perioada de observare, in care constientizez practic ce se intampla, cat intarzii si poate si cauza.

Apoi imi propun sa ajung la timp (sau mai devreme) timp de cel putin 31 de zile consecutiv. ( de obicei sunt necesare 28 de zile pentru schimbarea unui comportament, dar eu mi-am luat 31:)).

Dupa aceea imi propun ca timp de 31 de zile consecutiv sa ajung cu cel putin 5 minute mai devreme. Apoi cu 10 minute . In timpul asta notez beneficiile si dezavantajele si constat cam cu cat ar fi bine sa ajung mai devreme.

Bineinteles ca am nevoie si de motivatie extrinseca, de recompense din afara. Am sa vorbesc cu cei din casa ca la fiecare 10 zile consecutive in care am ajuns la timp sa primesc pupici si imbratisari:). Poate la inceput la fiecare 3 zile :):).

Pe masura ce notez avantajele si dezavantajele si le confrunt cu propriul sistem de valori voi vedea cat si cu ce as putea eu sa ma recompensez  :). Pentru ca e necesar. La fel cum e nevoie sa reincep numaratoarea in cazul in care am intarziat, chiar si cu un minut.

Ureaza-mi succes 🙂

Imbratisari si sarutari cu dragoste,

My Wish Fairy 🙂

P.S.: Profit de tema acestui post pentru a vorbi despre atitudinea celorlalti fata de cei care intarzie ( nu a tuturor, doar a unora). De multe ori sunt revoltati si o considera lipsa de respect. Daca ne uitam din nou peste cauzele personale, vedem ca nu e deloc asa. De fapt, atitudinea acelor persoane demonstreaza toleranta scazuta fata de felul de a fi al altor oameni. Si o iau personal. La fel, considera ca persoanele care intarzie sunt poate mai putin bune decat ei, ca sunt fie lenese, fie fara vointa sau ceva de genul asta (spre deosebire de ei).

Tot timpul vor fi persoane care intarzie. E inutil sa ne enervam cand se intampla lucrul acesta. E necesar sa gasim solutii prin care sa fie bine. Oricare ar fi acestea si variaza in functie de specificul activitatii. Dar sa te enervezi de fiecare data cand intarzie cineva ar insemna sa te enervezi aproape de fiecare data 🙂 (mai ales cand e vorba de grupuri mai mari).

Asa ca sa fim toleranti si sa ne iertam in primul rand pe noi, sa fim mai ingaduitori si cu propria persoana pentru a putea apoi sa manifestam toleranta si intelegere, iubire, fata de ceilalti. Cu iubire se vindeca totul :).

Un gând despre „„Sa fiu punctuala de fiecare data” – dorinta nr. 156

  1. Pingback: E a 3-a zi si primesc pupici si imbratisari :) « Lista de Dorinte

Lasă un răspuns

