Ce faci cand gasesti un pui de vrabie (Ziua 31 Writing Challenge)

dscn3176Astazi l-am cunoscut pe Vio.

Un pui de vrabie pe care l-am salvat din gheara pisicii. Impreuna cu Alina.

Este al doilea pui de vrabie pe care l-am gasit.

Cu primul nu am avut prea mult noroc; era mult mai mic. Si in plus, nu stiam ce sa facem.

imagesVio se simte foarte bine acum, a mancat si vrea afara. Doar semne bune.

Nu sunt un expert in cresterea pasarilor sau salvarea puilor de vrabie, insa iti impartasesc din experienta mea.

Ce faci cand gasesti un pui de vrabie:

  • Daca poti, pune-l inapoi in cuib
  • Daca este ranit sau in pericol, ia-l si repune-l pe picioare inainte sa il eliberezi.
  • Daca are rani,du-l la medic sa ii dea antibiotice. Cu siguranta este un veteriar in zona unde locuiesti.

Cu ce il hranesti?

  • porumbei-vrabiiCel mai important este sa manance. Sa se poata vindeca.
  • Cumpara mancare de perusi si da-o prin rasnita. Omogenizeaza cu apa si da-i sa manance cu seringa.
  • Ia bucatele mici de carne sau peste, inmoaie-le in apa si hraneste-l cu penseta.
  • Daca poate manca singur, e minunat.

Cat de des sa il hranesti?

La 10-15 minute, cate un pic. In total, este indicat sa manance 10-15 bucatele de carne de 3-5 mm / zi.

Ce sa nu ii dai?

In mod sigur nu peste sarat .

Alege ceva mai nutritiv decat miez de paine.

Cum sa ii dai apa?

vrabiuta2In nici un caz cu seringa. Ii poate intra in plamani.

Este indicat ca apa pe care o consuma sa fie cea de pe bucatelele de carne.

Daca ii este foarte sete, inmoie de mai multe ori o bucatica de carne si atinge-i cioculetul. Va “limpai” imediat.

Cum il hranesti cu penseta?

5954572-lgSa manance e vital.

Daca nu stii ce sa faci, il poti stresa inutil si risca sa ajunga atat de slabit incat sa refuze orice hrana. Poate chiar sa faca infarct.

Asa ca fii calm, nu te certa cu nimeni in timpul asta, care si cum sa-i dea mancare mai bine, ai grija ca miscarile sa fie lente si usoare, nu bruste.

Alege bucatele foarte foarte foarte mici de carne. Sa se desfaca singure in fibre. Inmoaie-le in apa (eventual in apa in care a stat mancarea de perusi maruntita).

Incepe sa-i dai pe la cioculet, va limpai imediat lichidul.

Posibil sa deschida si ciocul, dandu-si seama ca primeste mancare.

Acum tu sa fii pregatit cu bucatica mica de carne inmuiata in apa.

Daca nu deschide ciocul, apropie-te cu penseta pe lateral, sprijina-i capul cu cealalta mana si foarte usor forteaza ciocul si introdu bucatica de carne.

Doar cu o latura a pensetei intra din lateral, da-i putin capul pe spate si ajuta-l sa inghita.

Mai inmoaie penseta putin in apa sa il ajuti.

Asa am procedat cu Vio. Pana la sfarsitul zilei, apuca singur cu cioculetul.

Asa am si vazut cand ii este mai mult foame si cand vrea mai multa apa.

Atat de adorabil, o data, cand sa il pun inapoi in culcusul lui a deschis ciocul semn ca mai vrea mancare.

Unde ii faci culcus?

CIMG0270Pe net spune ca intr-o cutie de carton, peste care aplici o vezioza, sa ii tina de cald.

Eu aveam o colivie mai mica de-a lui Coco si Poly. L-am pus acolo si statea ca in cuib pe una din jucarii.

Apoi nu mai stiam ce sa fac cu el. Am cautat pe net si am  procedat “ca la carte” : cutie de carton cu vezioza.

Numai ca afara a fost foarte cald si eu i-am facut niste conditii insuportabile.

Noroc ca s-a putut salva si s-a ascuns prin casa.

Apropo, sa stii ca poate intra pe sub dulap, chiar daca fanta pare prea ingusta.

Acum e din nou in colivie (pe care am inchis-o). I-am pus niste bucatele de vata sa stea ca intr-un cuib.

Cauta pe net mai multe sfaturi, sa poti avea cat mai bine grija de el.

Intentiile bune ajuta prea putin fara cunostintele necesare.

images

Eu ma bucur ca Vio a inceput sa manance si este vioi.

E un dar minunat sa il am langa mine.

Cu drag,

Irina.

P.S.: aici e un link util: http://www.breslo.ro/Forum/Ajutor-am-gasit-un-pui-de-vrabie-si-nu-stiu-sa-l-determin-sa-manance_topic_2213

P.P.S.: eu am pus hartie peste cutia de carton, si deaspura veioza. Nu de alta, dar cand eram mica am pus vezioza sa lumineze deasupra cutiei si toti puii de gaina au orbit. Trist, dar adevarat.

Cand explici unui copil sa puna vezioza deasupra cutiei si o esarfa peste, sa te gandesti ca e posibil sa puna esarfa peste veioza, nu peste cutie.De atunci, acest subiect ma streseaza.

P.P.S.: Vio nu apare in fotografiile de aici. Ii voi face o poza mai tarziu.

5 thoughts on “Ce faci cand gasesti un pui de vrabie (Ziua 31 Writing Challenge)

  1. Buna ziua! Astazi am gasit un pui de vrabiuta pe strada. Cum nu era niciun copac prin zona, ca sa fi cazut din cuib, l-am luat acasa. Este destul de maricel, dar are inca puf pe burtica. In exterior nu este lovit, dar ma tem sa nu aiba rani interne, in cazul in care a cazut de undeva. Este trist, nu se misca, l-am pus intr-o cutie de carton si sta intr-un colt. Pare ca respira foarte repede si isi tine ochii inchisi. Nu vrea sa manance absolut nimic, desi am incercat cam tot ce ati scris dumneavoastra mai sus. Am incercat sa-i bag pe cioc dar il tine inclestat, mi-e frica sa-l fortez ca sa nu-l ranesc. A incercat sa zboare de cateva ori cand, probabil, s-a simtit ameninat pentru ca l-am luat in palma si am incercat sa-i deschid ciocul. Cel mai tare ma ingrijoreaza faptul ca am gasit pe prosopelul pe care i l-am pus in cutie cateva pete de culoare mov deschis. M-am uitat sub coada si de acolo provine lichidul respectiv. Plus, am gasit si un vierme foarte mic si alb in cutie. Ce inseamna toate astea? Este posibil sa aiba viermisori in burta? Si de ce lichidul acela mov? Ce pot face? Multumesc!

    • Buna Diana.Cel mai bine du-l la un veterinar.Cat mai repede.Sa ii dea ceva pentru burtica. Da-i apa cu seringa,dar nu exagerat.Daca nu mananca singur, da-i pe cioc.Poate ai pe cineva care sa te ajute. Sper sa fie bine cu puiutul.Felicitari ca ai grija de el.

  2. Salut! am gasit si eu un puisor de vrabie. Carnita pe care i-ai dat-o era cruda sau fiarta ? SI peste cutia de carton ce ai pui ca sa nu zboare ? Eu momentan il tin intr-o colivie de papagali

    • Buna Adela,

      Carnita era cruda.

      Il poti tine si in colivia de papagali.Doar sa nu ii fie frig.

      Peste cutie poti pune un material, orice practic. Doar sa ii lasi putin aer sa respire.

      Ii poti pune vata in cutie, sa ii fie caldut.

      Felicitari ca il ingrijesti.

      Multa sanatate pentru micut :)

Lasă un răspuns

